شرکت ۱۴ نفر در مسابقه قرآنی تسنیم/ ۷۶۳ نفر در چهاردهمین آزمون قرآن و عترت کردستان شرکت کردند

خبرگزاری شبستان: معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، با اشاره به برگزاری چهاردهمین آزمون قرآن و عترت در استان از شرکت ۷۶۳ نفر در شهرستان سنندج خبر داد.

امجد افصحی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج گفت: ثبت‌نام چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت از 16 شهریور آغاز شد که بیش از هزار نفر برای شرکت در این آزمون اعلام آمادگی کردند.

 

وی ادامه داد: چهاردهمین آزمون قرآن و عترت 22 آبان همزمان با سراسر کشور در چهار شهرستان سنندج، سقز، دهگلان و بیجار در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار شد که در مجموع 763 نفر در آن شرکت کردند.

 

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، با اشاره به تفکیک شرکت کنندگان در این آزمون اظهار داشت: 245 نفر در بخش کتبی و 232 نفر در بخش شفاهی در شهرستان سقز، 70 نفر در بخش شفاهی و 148 نفر در بخش کتبی در شهرستان سنندج، 36 نفر در دهگلان و 32 نفر در شهرستان بیجار در چهاردهمین آزمون قرآن و عترت با هم رقابت کردند.

افصحی، به رشته های این آزمون نیز اشاره کرد و افزود: چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در 15 رشته امتحانی شامل حفظ قرآن، ترجمه و مفاهیم قرآن، تدبر در قرآن و ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه برگزار شد.

 

زمان اعلام نتایج چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت را حدود یک ماه دیگر اعلام و خاطر نشان کرد: افراد شرکت‌کننده در این آزمون سراسری که موفق به کسب امتیاز لازم(60 از 100) شوند، گواهی کشوری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت می‌کنند.

 

شرکت 14 نفر از کارکنان در مسابقه قرآنی تسنیم

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان همچنین از شرکت 14 نفر از کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مرحله اول چهارمین دوره مسابقات قرآنی تسنیم خبر داد.


افصحی با بیان اینکه جامعه هدف در مرحله سطح دستگاهی تمامی کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی ثابت و یا قراردادی پاره وقت و همسران و فرزندان آنها اعلام شده است، اذعان کرد: این مسابقات در دو سطح دستگاهی و بین دستگاه های فرهنگی کشور برگزار می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: مسابقات قرآنی تسنیم در رشته‌های حفظ موضوعی، حفظ جزء 30، حفظ جزء های 28، 29 و 30 به صورت پیوسته، قرائت به روش تدویر (ترتیل) و مفاهیم که شامل فصل 1 و 2 از بخش دوم کتاب مفاتیح الحیاه نوشته حضرت ایت الله جوادی آملی برگزار شد.

کد خبر 500775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha