هدف از برگزاری اردوهای جهادی خودسازی دانشجویان است

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد هدف از برگزاری اردوهای جهادی در سطح استان را خودسازی دانشجویان شرکت کننده در این طرح ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان یزد محمدعلی میرعلی، مسئول سازمان بسیج دانشجویی و مراکز آموزش عالی استان یزد امروز(19 تیر) در مراسم افتتاحیه اردوهای جهادی دانشجویان بسیجی دانشگاه های یزد در روستای کرخنگان شهرستان خاتم با اشاره به اهداف برگزاری اردوهای جهادی، گفت: تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از جمله اهداف دیگر برگزاری این اردوهاست.
 

وی در ادامه سرکشی به مناطق محروم در روستاهای دور افتاده استان، توجه به روحیه آرمان خواهی دانشجویان، آشنا شدن دانشجویان با محیط روستا و بررسی مشکلات و انعکاس آن به مسئولین رده بالا و ساده زیستی دانشجویان با تأسی از زندگی ساده مردم روستا را از جمله اهداف برگزاری اردوهای جهادی ذکر کرد.

میر علی افزود: دانشجویان شرکت کننده در این اردو به مدت 12 روز با مردم این روستا زندگی می کنند و از نزدیک با مشکلات آنان اشنا می شوند.

مسئولین سازمان بسیج دانشجویی و مراکز آموزش عالی استان یزد در ادامه به کمیته بندی این اردوی جهادی اشاره و تصریح کرد: در این اردوی جهادی 12 روزه دانشجویان در قالب 9 کمیته به فعالیت می پردازند.

غلامرضا عطایی، سرپرست فرمانداری خاتم نیز در این مراسم اظهارداشت: حضور و شرکت در اردوهای جهادی مستلزم داشتن روحیه ایثارگری است.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویانی که از دانشگاههای مختلف استان در قالب این کاروان جهادی اعزام می شوند در عمق وجودی مردم اینگونه روستاهای محروم نفوذ و می توانند بسیاری از مشکلات روستا را حل و فصل و یا به مسئولین رده بالا اطلاع رسانی کنند.
 

گفتنی است، کمیته روانشناسی، کمیته هنری، کمیته عمرانی، کمیته ورزشی، کمیته آموزشی، کمیته پژوهشی، کمیته کشاورزی، کمیته بهداشت و خانواده، کمیته طلاب و روحانیون از جمله کمیته های اردوهای جهادی  است.

در اردوهای جهادی سال جاری، 250 نفر از دانشجویان بسیجی یزد در قالب 17 تیم به برخی شهرستان محروم استان شامل بافق، بهاباد، خاتم، ابرکوه و شهرستان های اطراف اعزام می شوند.

پایان پیام/

کد خبر 51033

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha