کانونهای مساجد فرهنگ عبودیت را احیاءکنند/ «باور به قیامت» در جامعه کم است

خبرگزاری شبستان: استاد اخلاق حوزه علمیه بیرجند با بیان اینکه کانونهای فرهنگی هنری تصمیم دارند فرهنگ عبودیت را احیاء کنند، گفت: عبادت به معنای انجام دادن فرائض و برنامه های دینی و عبودیت به معنای تسلیم محض در برابر خالق بودن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام سید مهدی اسدی ظهر امروز (۳۰ دی) در اولین جلسه درس اخلاق کارکنان دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد و خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی با تبریک سالروز ولادت امام حسن عسکری(علیه السلام) و تسلیت وفات حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) اظهار داشت: آبادانی مساجد را کسانی به عهده می گیرند که دو ویژگی «ایمان به خدا و ایمان به قیامت» داشته باشند.

 

وی در خدمت مسجد بودن را نشانه مومنانی دانست که مبداء و معاد را قبول دارند و افزود: در همین راستا اعضای کانونهای فرهنگی هنری تلاش می کنند با انجام کارهای فرهنگی، مساجد رشد پیدا کنند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه بیرجند با تاکید بر اینکه امروز دشمن برای انحراف جوانان برنامه ریزی کرده است،‌ ادامه داد: باید برای خنثی کردن این توطئه ها، برنامه های موثری ارائه دهید تا شاهد حضور بیشتر جوانان و نوجوانان به مساجد باشیم.

 

وی در ادامه با گلایه از اینکه امروز متاسفانه ایمان به خدا و قیامت در حد علم وجود دارد اما باور به قیامت وجود ندارد، گفت: قرآن از قیامت به « یوم الفزع الأکبر» یاد می کند اما متاسفانه امروز در سطح جامعه مشاهده می شود که گاهی سخن از بی اعتنایی به قیامت و باور نداشتن آن شنیده می شود.

 

حجت الاسلام اسدی با بیان اینکه امروز در زندگی روزمره مردم،‌ توجه به دنیا بسیار بیشتر از توجه به قیامت است، گفت: مساجد مرکز و جایگاهی است که مردم را به خدا نزدیک می کند و این مهم یکی از اهداف انبیای الهی بوده است.

 

وی تاکید کرد: کانونهای فرهنگی هنری مساجد نیز تلاش می کنند فرهنگ حضور در مسجد، ‌اقامه نماز جماعت، امر به معروف و نهی از منکر، احیای امر ولایت و ... را در کنار مسجد در دستور کار قرار دهند.

 

وی با اشاره به روایتی از امام رضا (علیه السلام) «رحمت خدا بر بنده اى را كه امر ما را زنده كند. دانش هاى ما را فرا گيرد و به مردم بياموزد. اگر مردم زيبايى هاى سخنان ما را مى دانستند، از ما پيروى مى كردند» اظهار داشت: اصل و اساس همه چیز از مساجد است؛ خداوند گاهی یک نفر را هدایت می کند و گاهی وسیله را برای هدایت او فراهم می کند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه بیرجند با بیان اینکه کانونهای فرهنگی هنری تصمیم دارند فرهنگ عبودیت را احیاء کنند، گفت: عبادت به معنای انجام دادن فرائض و برنامه های دینی و عبودیت به معنای تسلیم محض در برابر خالق بودن است.

 

وی یادآور شد: کار برای مساجد در حوزه های مختلف فرهنگی، آموزشی و ... ، هر کدام در جای خود برکات فراوانی دارد ولی انسان باید دقت کند که کار را برای خداوند انجام دهد، چرا که بر اساس روایات، هرچه کار خالص تر باشد،‌ اثر بهتری خواهد داشت.

 

حجت الاسلام اسدی  با تاکید بر اینکه «اخلاص» در تمامی امور حرف نخست را می زند، یادآور شد: کسی که به دنبال انجام امور خیر هست، باید دقت کند که مشکلات زیادی بر سر راه او قرار دارد و نباید از رحمت خداوند ناامیدشود.

 

حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار، مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان جنوبی نیز در این جلسه با خیرمقدم به حجت الاسلام اسدی استاد اخلاق حوزه علمیه بیرجند،‌ اظهار داشت: مجموعه دبیرخانه کانونهای مساجد استان در خدمت مسجد و جوانان مسجدی است.

 

وی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی برای تقویت هرچه بهتر کانونهای فرهنگی هنری به طور مداوم در دستور کار قرار دارد،‌ یادآور شد: در این راستا تلاش می شود جلسات آموزش اخلاق برای کارکنان دبیرخانه به طور مرتب برگزار شود.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 516697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha