نخبگان قرآنی جهان اسلام رهبری را تنها مبلغ آموزه های وحی می دانند

سیف گفت: توصیه ها و دغدغه های رهبری در امر قرآن نه تنها برای فعالان داخلی انگیزه بخش است، بلکه در میان نخبگان قرآنی جهان اسلام ایشان را به عنوان تنها مبلغ آموزه های وحی معرفی کرده است.

 

سیدمهدی سیف، داور بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن درباره تحولات اعمال شده در این رقابت ها در طول 28 دوره به خبرنگار شبستان گفت: تفاوت های این مسابقات در دوره های مختلف به وِیژه در بخش داوری بسیار اندک بوده و می توان گفت تحول جدی را شاهد نبوده ایم.

وی با بیان این مطلب که تحولات این مسابقات بیشتر به امور اجرایی معطوف است تا به محتوا اظهار کرد: مفاد آیین نامه داوری تقریبا ثابت بوده و تنها در امر نمره دهی به بخش های صوت و لحن و وقف و ابتداء در تقسیم امتیازها تغییر ایجاد شده است.

سیف ادامه داد: پیشنهاداتی برای اعمال از سوی داوران و دیگر چهره های ممتاز این عرصه وجود دارد، به عنوان مثال به نظر می رسد که اختلاف نیم یا یک نمره معیار خوبی برای انتخاب نفرات نخست و دوم نیست چراکه ممکن است با یک بار قرائت دیگر این اختلاف ناچیز برطرف شود.

داور بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن با تاکید بر لزوم بازنگری در نمره دهی به نفرات نخست و دوم تصریح کرد: باید سازوکاری در نطر گرفت تا این نقیصه برطرف شود، چراکه ممکن است در طولانی مدت تبلیغی منفی علیه جمهوری اسلامی داشته باشد و بازخورد آن نصیب نمایندگان ایران در دیگر رقابت های بین المللی شود.

وی با اشاره به اعمال ملاحظات سیاسی در انتخاب نفرات نخست مسابقات بین المللی برخی از کشورها بیان کرد: خوشبختانه در ایران این ملاحظات هیچ مجالی برای اعمال ندارد و می توان گفت که انتخاب نفرات برتر بر مبنای حق و عدالت صورت می گیرد.

سیف عنوان کرد: البته از ایرادات داوری در ایران عدم اعلام نمره شرکت کنندگان به طور همزمان است، در حالی که باید نمره هر شرکت کننده به تفکیک داوران اعلام شود تا از هرگونه دخل و تصرف و کوتاهی و قصور جلوگیری شود.

وی اعمال هرگونه اجحاف حتی به طور سهوی در حق شرکت کنندگان دیگر کشورها را منفی دانست و ابراز کرد: حتی کوچکترین مسئله می تواند در این زمینه به عنوان تبلیغات منفی علیه نظام و کشور بکار گرفته شود.

سیف با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر گسترش آموزش های حفظ در دیدار پایانی این مسابقات خاطرنشان کرد: توصیه ها و دغدغه های رهبری در امر قرآن نه تنها برای فعالان داخلی انگیزه بخش است، بلکه در میان نخبگان قرآنی جهان اسلام ایشان را به عنوان تنها مبلغ آموزه های وحی معرفی کرده است.
پایان پیام/


 

کد خبر 51757

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha