تهدیدی که غرب از سوی ایران حس می‌کند متوجه نگاه آخرالزمانی انقلاب است

منتقد و محقق سینما با تحلیل فیلم‌های آخرالزمانی هالیوود گفت: آنچه باعث شده غرب ایران را به عنوان تهدیدی برای جهان به شمار آورد تنها به مسئله نگاه آخرالزمانی تشیع برمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار شبستان، نادر طالب‌زاده، منتقد و محقق سینما در هفتمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت گفت: نکته مهم در مورد هالیوود این است که هالیوود یک شرکت یهودی- صهیونیستی است نه مسیحی. گرچه این شرکت در یک کشور مسیحی مانند ایالات متحده قرار دارد اما کاملا یهودی است و حتی شش کنترل‌کننده اصلی آن یهودی‌اند نه مسیحی.

وی با اشاره به محوریت فیلم‌های آخرالزمانی هالیوود گفت: فیلم‌های آخرالزمانی هالیوود در دو محور کار می‌کنند، اول اینکه همیشه منجی عالم را ایالات متحده نشان می‌دهد که جهان را از شر دشمنان داخلی و خارج از زمین نجات می‌دهد و ثانیا ارتش آمریکا را به عنوان منجی معرفی می‌کنند.

 

طالب‌زاده به مسئله سانسور افزایش جمعیت آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: جمعیت آمریکا از 1980 تاکنون بیش از 100 میلیون افزایش داشته است یعنی از 210 میلیون نفر به 320 میلیون رسیده که البته مهاجران غیر قانونی مکزیکی که تعدادشان به 20-30 میلیون نفر می‌رسد نیز باید به این جمعیت اضافه شود.

وی افزود: این افزایش جمعیت که توسط رسانه‌های آمریکا اصلا تبلیغ نمی‌شود به مسئله سربازگیری و استفاده از مهاجران در ارتش آمریکا برمی‌گردد. این زوایای پنهان باید توسط رسانه‌های متعهد آشکار شود.

پژوهشگر سینما تصریح کرد: تم فیلم‌های آخرالزمانی هالیوود معمولا این است که یک گروهی از داخل زمین و یا از فضا به جهان حمله می‌کنند و معمولا یک نابغه یهودی و یا ارتش آمریکا نجات‌دهنده جهان است.

 

طالب‌زاده با بیان اینکه آمریکا ایران را بزرگ‌ترین خطر جهان می‌داند، گفت: با نگاهی به فیلم‌های هالیوود این موضوع روشن می‌شود که در تمام آنها بزرگ‌ترین خطر برای جهان و عظیم‌ترین تهدید لیبرال دموکراسی ایران است، حتی آنها به القاعده نیز کاری ندارند و اخیرا تصمیم گرفتند جریان بن‌لادن را کنار بگذارند.

طالب‌زاده تصریح کرد: یکی از دلایلی که پرونده‌ القاعده در غرب در حال بسته شدن است مسئله بیداری اسلامی است، به همین دلیل آنها جریان القاعده را مختومه اعلام کردند اما کماکان ایران را بزرگ‌ترین تهدید می‌دانند، همان‌گونه که یکی از متفکران غربی به نام فردریک در مقاله‌ حمله به ایران به سیاست‌مداران آمریکایی توصیه می‌کند با ایران شوخی نکنید و ایران را خطری بزرگ برای جهان می‌شمارد.

این منتقد سینما تهدیدی را که غرب از سوی ایران حس می‌کند متوجه نگاه آخرالزمانی انقلاب ایران دانست و گفت: آنچه باعث شده غرب ایران را به عنوان تهدیدی برای جهان به شمار آورد تنها به مسئله نگاه آخرالزمانی تشیع برمی‌گردد و اینکه غرب انقلاب ایران را انقلابی آخرالزمانی می‌داند.

 

طالب‌زاده افزود: حزب‌الله لبنان نیز در نگاه غرب یکی از فرزندان ایران محسوب می‌شود و به همین دلیل به شدت به دنبال محدود کردن آن هستند زیرا تفکر حزب‌الله باعث شده کشورهای اهل تسنن نیز بیدار شوند و به تفکر ولایت‌مداری روی آورند.

وی تبلیغات جذاب جهانی ایران را در مواضع آن دانست نه رسانه‌هایش و افزود: آنچه برای تمام جهان جذاب است مواضع جمهوری اسلامی است وگرنه ما در عرصه رسانه حتی رسانه‌های بین‌المللی بسیار ضعیف هستیم.

طالب‌زاده به موضوع سانسور فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های غربی نیز اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای رهبری مقام معظم رهبری سانسور شدیدی در رسانه‌های غربی نسبت به فرمایشات ایشان وجود دارد و سعی می‌کنند حداقل تصویر ممکن را از ایشان منتشر کنند. تنها در نماز جمعه پس از فتنه 88 بود که شش شبکه غربی به صورت مستقیم نماز جمعه را پخش و ترجمه همزمان کردند که آن هم به این دلیل بود که فکر می‌کنند در این نماز جمعه اتفاقاتی می‌افتد که به نفع آنها تمام می‌شود.

 

این منتقد سینما تأکید کرد: باید به این مسئله پرداخت که چرا رسانه‌های غربی تعمدا چهره الهام‌بخش عرفانی و معرفتی انقلاب اسلامی را حذف می‌کنند. باید شبکه‌هایی مانند العالم و پرس‌تی‌وی این سانسور را بشکنند و به صورت مستمر سخنرانی‌های رهبر انقلاب را با زیرنویس پخش کنند.

طالب‌زاده با انتقاد از وضعیت جهاد اقتصادی در کشور گفت: اگر می‌خواهیم نگاه جهانی به مواضع انقلاب همچنان پایدار بماند باید در تحقق شعارهایمان کوشش کنیم، نمی‌توانیم در مورد امام صحبت کنیم ولی بانک‌هایمان برای وام مسکن 28 درصد سود بگیرند در حالی که همین وام مسکن در کشوری مانند لبنان تنها 99/3 درصد سود دارد.

پایان پیام/

 


 

کد خبر 52182

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha