هدف دشمنان ایجاد فلسطین های دیگر است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه یزد با اشاره به ایجاد اختلاف توسط دشمنان گفت: هدف دشمنان ایجاد فلسطین های دیگر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری، امام جمعه یزد امروز ( 4 خرداد) در مراسم افتتاحیه هفتمین اجلاس مجمع جهانی اسلام به میزبانی یزد گفت: ما باید در ارتباط با کشورهای غیر اسلامی توجه داشته باشیم زیرا اگر دشمن واقعی اسلام و مسلمین شناخته شود در ارتباط با داخل اسلام و موضوع کشورهای اسلامی موضوع راحت تر حل می شود.

وی افزود: توجه به ویژه باید به موضوع فرقه گرایی و ایجاد اختلاف و برانگیختن انگیزه فرقه ای که نتیجه تفرقه در اسلام و رسیدن به هدف توسط دشمنان می شود شود و عوامل آن زمینه یابی شود.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: شناسایی و از بین رفتن دشمنان اسلام بهترین راهکار برای حل مشکلات است ولی متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی در این راستا گام برداشته اند.

آیت الله ناصری ادامه داد: یکی از اصول سیاست خارجی در دیدگاه امام(ره)، نفی ظلم و حمایت از مظلوم است و به گفته وی، پیامبر مبعوث شده که پایه های ظلم استکبار شکسته شود.

وی افزود: علما و دانشمندان سراسر جهان باید یکدل و یک جهت برای نجات بشریت به پا خیزند و با قلم و عمل خود خوف را از مظلومان بزدایند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: با وجود اینکه می دانند دست های اجانب برای تفرقه و نابودی تلاش می کنند ولی به علاج قطعی روی نمی آورند.

ناصری بیان کرد: ای مسلمانان به خود بیایید و اختلاف فرقه ای و منطقه ای را از خود دور کنید، امروز روزی است که تمام مسلمین باید با هم متحد باشند و تنازع نکنند و این خلاف قرآن است.

وی ادامه داد: امام همواره اسرائیل را موجود سرطانی می دانستند که همه باید بدانند هدف دولت های بزرگ تنها با ایجاد اسرائیل برای غصب فلسطین نیست بلکه کشورهای دیگر را نیز می خواهند مانند فلسطین کنند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: ما با هیچ ملتی بد نیستیم و اسلام دلسوز بشر است و ما با هرکسی که با ما به طور انسانی رفتار کنند دوست هستیم و نظر هیچ تجاوزی به کشورهای اسلامی و غیر اسلامی نداریم و می خواهیم همه کشورها با هم دوست باشند.

وی افزود: تحریک صدام در حمله به ایران و کویت، دامن زدن به مسئله افغانسات بعد از ساخت گروه های تروریستی، ویرانی عراق و سوریه و لیبی و فلسطین از جمله تجربه های ناراحت کننده ای است که در راستای اهداف دشمنان اسلام بود که به نفع اسرائیل و کشورهای استکباری بود.

آیت الله ناصری گفت: امروز تکلیفی سخت بر دوش اندیشمندان اسلامی است که برای خشکانیدن ریشه های سو ظن و بی اعتمادی به سرعت گام بردارید و همگان باید دست در دست هم داده و از برادرکشی و خونریزی جلوگیری کنید.

 

 

کد خبر 546107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha