برنامه های فرهنگی در جامعه نیازمند همکاری و تمرکز است

خبرگزاری شبستان: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد گفت : برای حصول نتایج مطلوب باید از پراکنده کاری و جزیره ای عمل کردن در برنامه های فرهنگی پرهیز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، سید علی اصغر رفاهی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع  جرم دادگستری یزد امروز (۲۰خرداد) در دیدار با مسئول فرهنگسراهای شهرداری یزد ضمن بررسی راه های همکاری در اجرای برنامه های فرهنگی پیشگیرانه گفت: عمده ترین دلایل عدم نتیجه دهی اقدامات  فرهنگی پیشگیرانه در استان  در سال های اخیر، عدم سمت و سوی یکسان برنامه ها و پراکنده کاری و جزیره ای عمل کردن است.

 

وی خاطرنشان کرد:  امروز باید از پراکنده کاری در امور به ویژه در بحث مشاوره خودداری کرد و اولویت مشاوره را  به افراد در معرض آسیب اختصاص داد  . 

 

این مقام قضایی مشارکت و همکاری شهرداری را در بسیاری از امور ضروری برشمرد و بیان کرد: ایجاد  دفاتر مشاوره در زندان، دادگستری و دادسرا، آموزش رانندگان تاکسی،‌ آموزش های پیش از ازدواج،‌ برگزاری کلاس برای خانواده زندانیان،‌ تاسیس مرکز کنترل خشونت، ‌تاسیس مرکز مراقبت پس از خروج معتادین از جمله اقدامات و برنامه هایی است که قابلیت آن را دارد که با مشارکت و همراهی شهرداری ها در کل استان اجرایی و عملیاتی شود.

 

در ابتدای این جلسه مسئول فرهنگسراهای شهرداری به برخی از اقدامات  فرهنگسراها در یزد اشاره کرد و گفت:  برنامه هایی از قبیل تهیه و توزیع سی دی خانواده به تاکسیرانان یزد، برگزاری کلاس های تابستانه، اجرای برنامه در آپارتمان ها و انجام مشاوره های فردی و جمعی توسط مشاورین مجرب استانی از جمله برنامه های اجرا شده توسط شهرداری بوده است.

کد خبر 549907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha