حضور نزدیک به هفت  هزار و ۳۰۰ نفر در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه یزد

خبرگزاری شبستان: معاون دانشجویی دانشگاه یزد با اشاره به ارائه خدمات کمی و کیفی در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه یزد گفت: نزدیک به هفت هزار و ۳۰۰ نفر در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه یزد حضور دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، علی مروتی، معاون دانشجویی دانشگاه یزد شب گذشته (30خرداد) در نشست خبری دانشگاه یزد گفت: یکی از دغدغه های دانشگاه ها و به خصوص دانشگاه یزد در خصوص رفاهی دانشجویان است که متولی این مباحث حوزه دانشجویی دانشگاه است.

 

وی افزود: در حوزه دانشجویی و خوابگاهی دانشگاه یزد وضعیت بسیار مناسبی در زمینه کمی و کیفی دارد به نحوی که در مهرماه و سال تحصیلی گذشته نزدیک به هفت هزار و 300 نفر دانشجو در خوابگاه ها ساکن بودند.

 

معاون دانشجویی دانشگاه یزد خاطرنشان کرد: ما از محدود دانشگاه هایی هستیم که به همه دانشجویان متقاضی خوابگاه پاسخ داده ایم و حتی به دانشجویان بومی استان نیز خوابگاه اختصاص داده ایم.

 

مروتی تصریح کرد: ما در بخش خوابگاه های کشور توانستیم رتبه اول کشور را کسب کنیم و خوابگاه های مریم و شقایق خواهران نیز رتبه اول و دوم کشور را نیز کسب کردند.

 

 

وی افزود: در سال تحصیلی گذشته 29 میلیارد و 250 میلیون ریال از طریق صندوق رفاه به دانشجویان خدمات ارائه شد و در بحث بیمه نیز نزدیک به 14 هزار دانشجو همگی تحت بیمه حوادث قرار گرفتند.

 

معاون دانشجویی دانشگاه یزد گفت: ما با نگاه به کمک به دانشجویان بی بضاعت تلاش کردیم تا با به کار گیری دانشجویان در کار دانشجویی فعالیت کنیم و نزدیک به یک میلیارد و دویست میلیون ریال کار دانشجویی داشتیم.

 

مروتی بیان کرد: مجموعه امکانات ورزشی دانشگاه یزد نیز امکانات رضایت بخشی دارد که جدا از فعالیت های روزانه برگزاری جشنواره ورزشی دانشجویان با حضور بیش از یک هزار دانشجو در 12 ماده ورزشی، جشنواره ورزشی همگانی، جشنواره ورزشی کارمندان و اساتید از جمله فعالیت هایی مهم دانشگاه بود.

 

وی ادامه داد: شکل گیری انجمن های ورزشی نیز از دیگر اقدامات حوزه تربیت بدنی دانشگاه بود و 11 رشته ورزشی را دارای انجمن کردیم.

 

معاون دانشجویی دانشگاه یزد خاطرنشان کرد: در مرکز مشاوره و بهداشت درمان دانشگاه نیز خدمات متعددی به دانشجویان داشتیم به نحوی که تعداد مشاوران را به 22 نفر افزایش داده که به سطح استان نیز خدمات ارائه دادیم و در سال تحصیلی گذشته یک هزار 187 جلسه برای دانشجویان تشکیل دادیم.

 

مروتی گفت: 2 هزار و 244 دانشجو در دانشگاه یزد در طرح پایش سلامت قرار گرفتند و در بدو ورود نیز دانشجویان این طرح را می گذرانند.

 

دشتی زاد، مسئول روابط عمومی دانشگاه یزد نیز در این نشست گفت: اولین هدف هیات رئیسه جدید دانشگاه قرار گرفتن در جمع دانشگاه های برتر کشور بود که حوزه آموزشی و دانشجویی در این بحث درگیر شدند و سیاست های متعددی نیز در این راستا انجام شد.

 

وی افزود: حذف دوره های شبانه و کمک هزینه به نخبگان دانشگاهی از جمله برنامه ها در راستای این سیاست بود و در این راستا بحث ها آموزشی و رفاهی نیز توجه ویژه ای شد.

 

مسئول روابط عمومی دانشگاه یزد خاطرنشان کرد: کسب رتبه اول خوابگاه های دانشجویی در سطح کشور از جمله این نتایج بود.

 

 

 

کد خبر 552523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha