استان یزد، کمترین نرخ جرم نیروهای مسلح در سطح کشور را دارد

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان قضایی استان یزد با اشاره به میزان وقوع جرم در کشور گفت: استان یزد، کمترین نرخ جرم نیروهای مسلح در سطح کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مهدی تشکری، رئیس سازمان قضایی استان یزد امروز (2 تیر) در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: یکی از وظایف این سازمان رسیدگی به مشکلات و جرائم خاص نیروهای مسلح در کل استان است.

 

وی افزود: پیشانی کار این سازمان پرداختن به بحث پیشگیری از وقوع جرم است که خوشبختانه آثار بسیار زیادی داشته است و پرداختن به وظیفه قوه قضائیه و اقدام مناسب در جهت پیشگیری از وقوع جرم را در راس کار خود دارد.

 

تشکری تصریح کرد: ما در سال 94 بیش از 50 کلاس در راستای آگاهی سازی برگزار کردیم و نزدیک به 11 هزار و 720 نفر اعم از وظایف و کادر از این کلاس ها بهره مند شدند.

 

رئیس سازمان قضایی استان یزد بیان کرد: ما در سال 94 دو انتخابات مهم داشتیم و بر این اساس کلاس های آموزش در راستای تامین امنیت حوادث خاص از جمله انتخابات داشتیم و عملکرد مناسبی نیز شاهد بودیم.

 

وی افزود: نیروهای مسلح حق حضور در دسته بندی های انتخاباتی ندارند که در این راستا 11 کلاس آموزشی برگزار کردیم به نحوی که حتی یک گزارش در زمینه حضور نیروهای مسلح در حزب و گروه ها در انتخابات نداشتیم.

 

تشکری خاطرنشان کرد: ما در این بخش کمترین نرخ جرم نیروهای مسلح را در کشور داریم و در این راستا این سازمان قضایی وظیفه دارد که به جرایم احتمالی رسیدگی کند.

 

رئیس سازمان قضایی استان یزد بیان کرد: ما بیشتر در استان جرائم پادگانی و استرس و اضطراب و جهل نسبت به قانون داریم.

 

وی افزود: نفس تشکیل سازمان قضایی حفظ پیکره عظیم نیروهای مسلح است که در کنار مسئولان و فرماندهان این امر محقق می‌شود.

 

تشکری گفت: یکی از اصولی که می‌بایست مأمورین ناجا به‌دقت به آن عمل نمایند توجه به حقوق شهروندی است که این امر با اجرای دقیق قوانین و داشتن صبر و حوصله در انجام مأموریت‌ها حاصل می‌شود.

 

وی افزود: کار نیروی انتظامی سخت و سنگین است و همه کارکنان خدوم و زحمتکش آن می‌بایست با رعایت ضوابط و قوانین و در نظر گرفتن حقوق شهروندی مأموریت‌های خود را به نحو احسن انجام و مردم نیز همیشه و همه‌جا همراه و پشتیبان ناجا باشند.

کد خبر 553336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha