فراخوان جشنواره منطقه ای فیلمنامه، فیلم کوتاه و عکس روستایی و عشایر کلیبر

خبرگزاری شبستان: جشنواره منطقه ای فیلمنامه، فیلم کوتاه و عکس روستایی و عشایر کلیبر به میزبانی استان آذربایجان شرقی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز، اولین جشنواره منطقه ای فیلمنامه، فیلم کوتاه و عکس کلیبر در سه بخش مسابقه، جنبی و مهمان برگزار می شود.

 

این جشنواره با شرکت هنرمندان استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و گیلان در شهرستان کلیبر برگزار خواهد شد.

 

این جشنواره در موضوعات فرهنگ، سنن و آداب و رسوم بومی روستائیان و عشایر منطقه شمالغرب کشور(موضوعات مربوط به شهرستان کلیبر در اولویت انتخاب خواهند بود) برگزار خواهد شد.

 

ترویج و تبیین جایگاه ویژه عشایر و روستائیان منطقه در تصمیم گیری های خرد و کلان، تبیین و ترویج فرهنگ، سنن و آداب و رسوم بومی روستائیان و عشایرمنطقه، نقش روستائیان و عشایر منطقه در تبیین و ترویج ارزش های اسلامی و اخلاقی، نقش روستائیان و عشایر منطقه در دفاع مقدس، نقش آئین ها و رسوم بومی روستائی و عشایر منطقه در زندگی امروزه آن ها، تبیین نقش و جایگاه روستائیان و عشایر منطقه در تولید سرانه استان و تبیین نقش و جایگاه روستائیان و عشایر  منطقه در جذب گردشگر از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان شده است.

 

این جشنواره در بخش فیلم، فیلنامه و عکس برگزار می شود که بخش مسابقه فیلم مربوط به فیلم های کوتاه تولید شده می باشد؛ تمام فیلم های داستانی با حداکثر ۳۰ دقیقه زمان و فیلم های مستند با حداکثر ۴۰ دقیقه زمان و فیلم های انیمیشن با حداکثر ۱۵دقیقه زمان و فیلم های نماهنگ حداکثر ۷ دقیقه که در سال ۱۳۹۰ و بعد از آن تولید شده اند، می توانند در این بخش شرکت کنند.

 

آثاری که از لحاظ محتوا و یا ساختار قابل تامل هستند، اما در بخش مسابقه پذیرفته نشده اند، در صورت علاقمندی صاحب اثر و با نظر و تائید هیات برگزاری جشنواره، در این بخش به نمایش در می آیند.

 

همچنین از برخی فیلم های بلند سینمایی و کوتاه از دیگر استان های کشور که در موضوع جشنواره تولید شده اند، به صلاحدید هیات اجرائی جشنواره، جهت شرکت در جشنواره دعوت می شود؛ فیلمنامه های کوتاه داستانی و مستند ارسالی نیز باید بر اساس موضوع اعلام شده باشد.

 

شرکت  برای همه فیلمسازان، فیلمنامه نویسان و عکاسان استان های ذکر شده آزاد است؛ برای ثبت نام در جشنواره لازم است تا فرم ثبت نام از سایت جشنواره پرینت و تکمیل شده و به همراه اثر یا آثار و یک قطعه عکس پشت نویسی شده به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

 

فیلم‌ هایی که استانداردهای فنی و نمایشی را نداشته باشند از بخش مسابقه حذف می شوند، پس از راهیابی فیلم ‌ها به جشنواره امکان خارج کردن آن‌ ها از برنامه وجود ندارد.

 

در بخش فیلم کوتاه و فیلمنامه، هر هنرمند می تواند سه اثر به بخش مسابقه ارسال کند، هرعکاس نیز می تواند ۱۰ قطعه تک عکس و یک مجموعه عکس(۳ تا ۷عکس) به دبیرخانه ارسال کند.

 

به هر اثر پذیرفته شده در بخش عکس مبلغ ۵۰۰ هزار ریال به عنوان حق التالیف(به غیر از آثار برگزیده) به همراه گواهی شرکت به صاحبان آثار اهداء خواهد شد.

 

آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره  ۱۵ تیرماه امسال اعلام شده و این جشنواره در دهه اول شهریور ماه سال جاری برگزار می شود.

 

علاقمندان می توانند آثار خود را به آدرس دبیرخانه به نشانی استان آذربایجان شرقی، شهرستان کلیبر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کلیبر ارسال کنند.

 

کد خبر 553377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha