فعالیت بیش از یک هزار و ۵۰۰ تشکل دینی در استان یزد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به فعالیت های فرهنگی در استان یزد گفت: بیش از یک هزار و ۵۰۰ تشکل دینی در استان یزد فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام سید محمد شریف کوهستانی، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد  امروز (6 تیر) در نشست خبری گفت: هیات های مذهبی یکی از فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی است و ما نیز شرایط را برای حضور هیات ها بر اساس شرایط و ضوابط داریم.

 

وی افزود: بیش از یک هزار و 500 تشکل دینی در استان داریم که دارای پرونده هستند.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت های ما در سازمان تبلیغات اسلامی حضور در شبکه های اجتماعی است که در آینده نزدیک به شکل گسترده ای فعالیت خواهیم کرد.

 

حجت الاسلام حسینی کوهستانی بیان کرد: ما در سال 94 تعداد 7 مورد حمایت از فعالیت های پژوهشی داشتیم که چندین مورد نیز در دست اقدام است.

 

وی با اشاره به بحث آموزشی و مدارس صدرا ادامه داد: ما از سال 85 تا امروز بالغ بر 11 دبیرستان راه اندازی کرده ایم و تا سال 94 تعداد 752 دانش آموز در سطح استان داشتیم و امسال نیز 2 دبیرستان به آنها اضافه می شود.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: ما کتابخانه هایی در شهرستان ها و روستاها به نام شبستان داریم که بالغ بر 61 هزار جلد کتاب در آنها وجود دارد.

 

حجت الاسلام حسینی کوهستانی ادامه داد: یکی از وظایف ما برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان دولت بوده است که در قالب 10 دوره تعداد 610 نفر را آموزش داده ایم و گواهینامه رسمی به آنها ارائه کردیم.

 

وی افزود: دوره تخصصی پیشگیری از اعتیاد با حضور 273 نفر از روحانیون جهت تبلیغ و پیشگیری، دوره تخصصی اصناف با حضور نزدیم به 600 نفر، دوره ها تخصصی غدیر شناسی با حضور 820 نفر از جمله دوره های مختلف بوده است.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: امروز به اعتقاد ما یکی از مشکلات ماهواره ها و شبکه های اجتماعی است و یکی از مهمترین عوامل طلاق نیز همین موارد است.

 

حجت الاسلام حسینی کوهستانی بیان کرد: بالغ بر چهار هزار نفر از دوره های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی یزد بهره مند شدند.

 

وی بیان کرد: حمایت از جلسات دائمی و موقت قرآنی، برگزاری مراسم های قرآنی، برگزاری کرسی تلاوت، آموزش تفسیر قرآن کریم، ساخت خانه های عالم از جمله برنامه های ما در سازمان تبلیغات اسلامی در استان یزد است.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد بیان کرد: ما یکصد و سه خانه عالم در استان داریم و این خانه ها مخصوص روحانی هایی است که می خواهند در روستاها فعالیت های تبلیغاتی انجام دهند.

 

حجت الاسلام حسینی کوهستانی خاطرنشان کرد: ما در سطح استان با توجه به شرایط دارالعبادگی به تعداد مساجد، روحانی نداریم اما در حوزه طلبه های زیادی داریم و ما نیز از آنها در استان و مدارس استفاده می کنیم.

 

وی افزود: بالغ بر 70 درصد از مساجد استان دارای روحانی و طلبه هستند.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: یکی از کارهای ما چاپ سخنرانی های مقام معظم رهبری و ارائه به روحانیون استان است که با توجه با روشن بینی و جامع نگری مقام معظم رهبری می توان بهترین روش را برای به روز بودن روحانیون در این خصوص داشته باشیم.

 

حجت الاسلام حسینی کوهستانی بیان کرد: ما در سال 94 تعداد 395 گفتمان با موضوعات مختلف را برگزار کردیم که این گفتمان ها می تواند در زندگی افراد موثر باشد.

 

وی افزود: همه ما بایستی زینت برای اهل بیت و اسلام باشیم و در این راستا شورای هیات های مذهبی و کانون مداحان می توانند اثر گذار در زمینه ظواهر و باطن هیات های مذهبی باشند.

کد خبر 554377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha