حضور پرشور اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد در جشنواره رضوی

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان جنوبی از شرکت اعضای کانونهای فرهنگی هنری در بخش های مختلف چهاردهمین دوره جشنواره های بین المللی امام رضا (علیه السلام) خبر داد.

حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: برگزاری جشنواره رضوی در سطح کشور و برخی از کشورهای مسلمان، موجب گسترش هرچه بیشتر فرهنگ و سیره رضوی می شود.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا (علیه السلام) « خدا رحمت کند کسی که امر ما را احیاء کند» افزود: هنگامی که حضرت سوال شد «امر شما چگونه احیا می شود»، امام فرمودند «معارف ما را بیاموزند و به دیگران انتقال دهند».

 

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: بیان سبک و سیره زندگی امام رئوف در قالب های فرهنگی و هنری موجب اثرگذاری هرچه بیشتر این مهم در جامعه می شود.

 

وی با بیان اینکه جشنواره رضوی در رشته های مختلف فرهنگی، هنری، پژوهشی، مطبوعاتی، سینمایی، کودک و نوجوان و دانشگاهیان برگزار می شود، گفت: اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد در رشته های مختلف این جشنواره شرکت کرده اند.

 

حجت الاسلام سبزه کار تصریح کرد: رشته مطبوعات، کتابخوانی، نامه ای به امام رضا (علیه السلام)، داستان نویسی و ... از جمله بخش هایی است که همه ساله اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد در آن شرکت می کنند.

 

وی با بیان اینکه فراخوان رشته های مختلف جشنواره رضوی همه ساله به کانونهای فرهنگی هنری سراسر استان ارسال می شود، گفت: امسال استان خراسان جنوبی میزبان پنجمین جشنواره نقاشیخط و حروف نگاری رضوی است.

 

وی با تاکید بر اینکه یکی از کارکردهای تاسیس کانونهای مساجد، ترویج فرهنگ و هنر به صورت توامان در بدنه مساجد است، اظهار امیدواری کرد: اعضای کانونهای مساجد بتوانند در رشته نقاشیخط و حروف نگاری رضوی نیز شرکت کنند.

 

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: بدون شک هنرمندان برای شرکت در بخش های مختلف این جشنواره، باید به مطالعه و تحقیق سیره و سلوک زندگی امام هشتم (علیه السلام) بپردازند که این مهم به ارتقاء کیفی آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره بسیار کمک می کنند.

 

کد خبر 556429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha