رویکرد فمنیستی حامی حقوق زنان در جامعه نیست

دکتر لاله افتخاری با بیان اینکه آموزه‌های قرآنی می‌توانند باعث تثبیت جایگاه زن در جامعه باشد، گفت: جای خالی نگاه متعادل و هدفمند به زن، همان‌طور که در قرآن تبیین شده است امروز در جامعه ما احساس می‌شود.

به گزارش خبرنگار شبستان، دکتر لاله افتخاری، رییس کمیسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در آیین رونمایی از کتاب تفسیر سوره نساء که به قلم نگاشته شده است گفت: در جامعه امروز جای خالی نگاه منحصر به فرد و معتدل قرآنی به زن و خانواده به خوبی حس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که معمولا به حقوق زنان آن‌گونه که باید و شاید اهتمام ورزیده نمی‌شود، گفت: با این وجود نگاه افراطی و فمنیستی به زنان نه تنها به سود آنان نبوده و از حقوق آنان دفاع نمی‌کند بلکه همگان را در تعارض قرار می‌دهد.

افتخاری بر این باور بود که جای خالی نگاه متعادل و هدفمند به زن، همان‌طور که در قرآن تبیین شده است امروز در جامعه ما احساس می‌شود.

وی با بیان احساس خود از اینکه خانواده‌های مؤمن در جامعه ما باید جایگاه خود را هم نسبت به مکتب وحی و هم ایران اسلامی بشناسند، گفت: اگر خانواده و زن جایگاه واقعی خود را درک کنند آن‌گاه می‌توانیم از جامعه انتظار رشد و تعالی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تفسیر سوره نور با استقبال روبرو شده است، گفت: این تفسیر که به صورت ترتیبی و آیه به آیه انجام گرفته است با زبان بسیار ساده و مناسب تلاش شده است تا مخاطب عام خود را پیدا کند.

وی در همین باره افزود: این تفسیر به شیوه پرسش و پاسخ تنظیم شده و در آن تلاش کرده‌ام که تناسب آن را با همه برنامه‌های جامعه در نظر بگیرم، به همین دلیل نکات دقیق تخصصی و علمی کمتر در آن آمده است.

وی در پایان با بیان اینکه تلاش کرده‌ است که زیبایی‌های هنری و ادبی قرآن را نیز در این تفسیر در نظر داشته باشد، گفت: در این بین و در بررسی بیان نظرات اندیشمندان از آرا و دیدگاه‌های علمای اهل سنت نیز استفاده شده است.

شایان ذکر است، آیین رونمایی از ترجمه دکتر حداد عادل و همچنین کتاب تفسیر سوره نساء به قلم دکتر لاله افتخاری، رییس کمیسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از نخبگان و پژوهشگران قرآنی در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

پایان پیام/

 

 

 

 

کد خبر 56919

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha