قرآن، فطرت خداجویان عالم را زنده نگه داشته است

استاندارخراسان جنوبی در پیامی به مناسبت افتتاح هفتمین نمایشگاه قرآنی استان گفت:قرآن، اقیانوس بیکرانی است که فطرت خداجویان عالم را زنده نگه داشته و با پرتو حیات بخش خویش، بشر حیران را به سوی حقیقت رهنمون می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، متن پیام قهرمان رشید، استاندار خراسان جنوبی به شرح زیر است:


«کِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ إِلَیْکَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِ رَبِّهِمْ إِلَى صِرَاطِ الْعَزِیزِ الْحَمِیدِ»


قرآن کریم چراغ فروزنده‌ای است که انوار تابانش هیچگاه به خاموشی نگراید و عزت ابدی است که یارانش را ناپایداری و شکست نباشد. پرچم برافراشته حق است که پیروانش را زیان و خواری در برنگیرد و تراوشی از کلام بی انتهای حضرت رب الارباب است که به تعبیر رسول راستین، شگفتی هایش تمام ناشدنی و نوآوری هایش کهنگی ناپذیر است.

 

بی تردید راه و رسم صحیح زندگی در دنیا و آخرت در پرتو نورانیت قرآن دست یافتنی است. آینه درخشانی که چهره حقیقی انسان کامل در آن به نمایش گذاشته شده است. مجموعه به هم پیوسته ای که اسرار آفرینش را در خود نهفته دارد و در پرورش نبوغ و استعداد جامعه نقشی بی بدیل دارد.


اقیانوس بیکرانی که فطرت خداجویان عالم را زنده نگه داشته و با پرتو حیات بخش خویش، بشر سرگشته و حیران را به سوی حقیقت رهنمون می سازد و امواج بیداری اسلامی را در سراسر عالم منتشر می سازد.


و آن کتابی است که پیوستگی رسالت و امتداد ارتباط زمین و آسمان در پرتو امامت انسان کامل را به بشریت گوشزد می کند. امامتی که از 73 اسم اعظم خدا، 72 تای آن را آگاهی دارد.


خدای متعال را سپاسگزاریم که باری دیگر این توفیق را فراهم کرد تا همزمان با فرا رسیدن ماه خیر و برکت و ماه میهمانی خدا، با همدلی و همراهی جمع زیادی از حامیان و خادمان قرآن، برگ زرین دیگری از دفتر ارادت به ساحت قدسی کلام‌الله مجید را ورق بزنیم و فرصتی برای استفاده و تمتع از منبع لایزال و چشمه جوشان قرآن به وجود آوریم.


بی‌شک یکی از مهم‌ترین راه‌های گسترش فرهنگ حیات‌بخش قرآن کریم و تبلیغ و ترویج ودیعه جاودانه پیامبر عالی‌مقام اسلام، حضرت محمد بن عبدالله(ص)‌، برگزاری شایسته و باشکوه برنامه های متنوع قرآنی در زمینه‌های مختلف، در سطوح گوناگون و برای همه گروه‌ها و اقشار جامعه اسلامی است.


در این میان نمایشگاه علوم قرآنی، فرصت مناسبی است تا مردم عزیز و خادمین قرآن خراسان جنوبی، علاوه بر بهره گیری از دستاوردهای نوین قرآنی، دل هایشان را با فضای پرمهر این نمایشگاه مصفا کرده و بیش از پیش با کتاب وحی آشنا شوند.


امید دارم با همت و تلاش دلسوزانه مسئولان برپایی این نمایشگاه معنوی، بتوانیم گامی هر چند ناچیز در مسیر خدمت به این معجزه بزرگ الهی برداریم، باشد که مأجور عندالله قرار گیرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 57034

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha