تعداد ۴۵ نفر در ازای هر یکصد هزار نفر در استان یزد با بیماری سالک  درگیر هستند

خبرگزاری شبستان: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به میزان شیوع بیماری سالک در استان یزد گفت: در استان یزد به ازای هر یکصد هزار نفر، تعداد ۴۵ نفر در گیر بیماری سالک هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد حسن لطفی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد امروز (15 مهر) در نشست شورای سلامت استان یزد گفت: ما در استان یزد فعالیت های متعدد بهداشتی داشتیم که سرشماری در مناطق روستایی توسط بهورزها از جمله این فعالیت ها است که نشان از همکاری دستگاه های بین بخشی است.

 

وی افزود: ما در استان بحث هایی از جمله بیماری سالک و سند تحرک داریم که در این نشست نیز برنامه هایی در این راستا داریم.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: بیماری سالک یکی از مشکلات در این استان است که در سال 94 نزدیک به یکصد مورد بروز جدید داشتیم که نیازمند همکاری دستگاه های بین بخشی است.

 

لطفی تصریح کرد:بیماری سالک بیماری محیطی است که در استان یزد نیز با توجه به موقعیت جغرافیایی وجود دارد ولی با وجود کاهش آن در سال های گذشته تا اندازه ای نگران کننده شده است.

 

وی افزود: 5 نقطه در استان یزد درگیر این بیماری است که می توان با سم زنی و فعالیت های بهداشتی از این بیماری جلوگیری کرد و آن را نیز کنترل کنیم.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: در استان 455 مورد بیماری سالک در سال 94 داشتیم که نسبت به سال 93 نزدیک به یکصد مورد افزایش داشته است و در این راستان  از سال 92 این روند افزایش پیدا کرده است.

 

لطفی تصریح کرد: میزان بروز بیماری سالک در استان یزد  به ازای هر 100 هزار نفر 45 نفر است که درگیر بیماری سالک هستند و ابرکوه و اردکان بیشترین میزان بروز داشتند.

 

وی ادامه داد: در شهرستان های ابرکوه، اردکان و بافق روند افزایش بیماری سالک در استان داشته است که می توان با همکاری دستگاه های بین بخشی به خوبی آن را کنترل کرد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان گفت: از 455 مورد گزش و انتقال بیماری سالک بیش از 200 مورد در محل کار در زمین های کشاورزی، 80 نفر محل سکونت، 175 نفر در سایر استان ها درگیر این بیماری شده اند.

 

کد خبر 579047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha