علوم انسانی اسلامی در سایه ترسیم افق های بلند مدت به دست می آید

حجت الاسلام عبدالله جلالی از عرضه بیش از 50 پایان نامه های قرآنی در نمایشگاه قرآن خبر داد و گفت: دانشکده صدا و سیمای قم در راستای تحقق علوم انسانی اسلامی پژوهش در مباحث قرآنی را سرلوحه کارش قرار داده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله جلالی مدیر روابط عمومی دانشکده صدا و سیما قم در بازدید از غرفه خبرگزاری شبستان در نمایشگاه بین اللمللی قرآن ضمن گفتگو با خبرنگار این خبرگزاری درباره ماموریت ها و چشم انداز این دانشکده و برنامه های آن در نمایشگاه قرآن گفت.


وی در ابتدا با اشاره به تاریخ تاسیس دانشکده صدا و سیمای قم تصریح کرد: این دانشکده اوایل سال 77 با مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور جذب دانش آموختگان حوزه و آموزش آنان درسطح تخصصی مورد نیاز سازمان صدا و سیما برای تولید برنامه های منطبق با موازین اسلام، افتتاح شد.


وی افزود: از آن زمان تاکنون این مرکز حلقه وصلی شد تا کاوشگران حوزه معارف و علوم اسلامی مجال یابند با کسب دانش نظری و عملی رسانه به تولید کالای علمی خویش با استفاده از ابزارهای نوین تبلیغاتی مبادرت و جهان تشنه معنویت را با جرعه های آسمانی هنر دینی سیراب کنند.


جلالی با اشاره به تعداد دانشجویان این دانشکده گفت: تاکنون بالغ بر 270 نفر، دانشجو از میان برادران و خواهران طلبه دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد از طرق آزمون سراسری در سه رشته «تهیه کنندگی سیما»، «تحقیق در ارتباطات» و« ادبیات نمایشی» پذیرش داشته ایم.


وی با اشاره به بحث داغ راه اندازی کرسی های نظریه پردازی و رسیدن به علوم انسانی اسلامی در کشور، گفت: متاسفانه تاکنون برخورد با این موضوعات شعاری و کلیشه ای بوده است، صرفا در بوق و کرنا کردن این مباحث ما را به ساحل این آرزو رهنمون نمی سازد بلکه باید به اصول و مبانی نظری مستحکمی در این حوزه دست یافت.


حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه قرآن کریم گنجینه پایان ناپذیری است که با کاوش پژوهشگران و دانشمندان در عرصه علوم انسانی می توان به تولید علم و دانش مورد نیاز در تمامی عرصه های علوم دست یافت، ادامه داد: این امر محقق نمی شود مگر با تفکری برنامه ریزی شده و تعیین افق های بلند مدت. دانشکده صدا سیما نیز به نوبه خود با پژوهش های گسترده ای قرآنی در این راه قدم نهاده است، امروز اکثر پایان نامه های دانشجویان ما با محوریت قرآن کار می شود.


همچنین مسئول غرفه این دانشکده در نمایشگاه بین المللی قرآن با اشاره به برنامه های این غرفه گفت: همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان بیش از 25 پایان نامه نظری قرآنی و 30 پایان نامه عملی قرآنی از طرف دانشکده های صداوسیما تهران و قم در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی به بازدید کنندگان قرآن پژوه نمایشگاه عرضه می شود.


وی هدف از حضور در این نمایشگاه را آشناکردن قرآن پژوهان با موضوعات قرآنی حوزه دین و رسانه از طرف اولین مرکز آموزشی دانشگاهی دین و رسانه" دانشکده صدا و سیما قم" عنوان کرد و افزود به حمدالله توانسته ایم محصولات قابل قبولی در موضوعات قرآنی و دین و رسانه ارائه کنیم.


وی همچنین از برگزاری نشست تخصصی با موضوع قرآن و رسانه خبرداد و خاطرنشان کرد: این نشست ها با حضور استادان برجسته در حوزهای مختاف ارتباطات و پژوهش های قرآنی برگزار می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 58331

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha