رهبر انقلاب استاد قرائتی را الگویی درس آموز برای همگان می دانند

حسینی با تجلیل از تفسیر حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، او را مورد تایید رهبر انقلاب دانست و گفت: آیت الله خامنه ای می فرمودند که استاد قرائتی الگویی درس آموز برای همگان است.

به گزارش خبرنگار شبستان، آیین رونمایی از جدیدترین تفسیر نرم افزاری قرآن کریم استاد قرائتی در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با سخنرانی دکتر سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد.


وزیر ارشاد با اشاره به اینکه کار تفسیری استاد قرائتی حاصل زحمات طاقت فرسای ایشان است، اظهار داشت: کار ایشان الگوی مناسبی برای کسانی است که در این عرصه وارد می شوند.


وی با بیان اینکه ایشان از سال 66 در برنامه آینه وحی رادیو، دوره تفسیری را برگزار کردند، گفت: بعد از آن هم شاهد تفسیر نور بودیم که در آن پیام هایی به ازای هر آیه قرآنی را در آن بیان کرده بودند.


حسینی این کار تفسیری جدید حجت الاسلام والمسلمین قرائتی را که به صورت نرم افزار ارائه شده است، را برای مردم، رادیو و تلویزیون موثر و مفید دانست و گفت: همانطور که همه می دانند این کار را ایشان در اوقات فراغتی که داشتند، در منزل خودشان و در استودیویی که داشتند تهیه کردند.

 

وی استاد قرائتی را مستغنی از تعریف دانست و اظهار داشت: با بیاناتی که رهبری معظم انقلاب از ایشان داشتند، و از اخلاص و پشتکار و پیگیری ایشان تعریف کردند، ایشان به خوبی برای همگان شناخته شده هستند.


حسینی به بیانات مقام معظم رهبری درباره ایشان اشاره کرد و گفت: طبق فرمایش رهبری، هر جا کار زمین مانده ای بود، استاد قرائتی پیشقدم می شدند و حرکت را شروع می کردند.


وی در همین باره افزود: رهبر معظم انقلاب درباره ایشان فرمودند که وی الگویی درس آموز برای دیگران است. حسینی تاکیدات استاد قرائتی به مسوولان و مدیران کشور را اینگونه تبیین کرد: ایشان هماره تاکید دارند که ما در یک جامعه اسلامی زندگی می کنیم و بنابراین همه باید دست به دست هم بدهند در نشر معارف اسلامی کوشا باشند.


وی معتقد بود که استاد قرائتی بسیار تاثیر گذار بوده و همواره مردم را با قرآن آشنا می کردند و بینش و رفتار و کردار ایشان هم قرآنی است.


حسینی به دلیل مانوس بودن همه جوره استاد قرائتی با قرآن، آموزه های قرآن را در همه کردار، رفتار و گفتار او مشهود دانست و گفت: تفسیر ایشان، مصداق قول صحیح، قول میسور، قول کریم و قول حسن است و همه این ها به خاطر انسی است که با قرآن دارند.


وی تفسیر استاد قرائتی را مانند شجره طیبه ای دانست که همگان می توانند از آن استفاده کنند و گفت: این کار نمونه عمل صالح است و مصداق این آیه شریفه می شود که همه آن ها در نزد خداوند ثبت و ضبط می شود.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مدعی شد که استاد قرائتی در قالب های طنز، لطائف، و مثال هایی که می زنند، بیان قرآن برای مردم قابل فهم می سازد و بنابراین مردم می توانند با قرآن رابطه ای خوب برقرار کنند.


وی به عشقی که استاد قرائتی در کار خود دارند اشاره کرد و گفت: این عشق به مردم و قرآن باعث می شود که وی هماره در کارهای خود موفق باشد. حسینی در پایان سخنانش اظهار امیدواری کرد که در روز قیامت که در پیشگاه خداوند حاضر می شویم، مورد رحمت و لطف خداوند قرار بگیریم.


 شایان ذکر است آیین رونمایی از دوره کامل تفسیر قرآن حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور امشب با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار شد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 58463

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha