تولید نرم افزارهای جامعه روایی کمک بزرگی به تولید علم است

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تولید محتوای بدیع را کار اصلی این دفتر دانست و گفت: در کنار آن تولید نرم افزارهای جامعه روایی کمک بزرگی به تولید علم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام احمد واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در آیین رونمایی از دو نرم افزار این دفتر گفت: هرگونه اقدامی که امر تحقیق را تسهیل کند امر مبارکی است نرم افزارهای قرآنی و روایی می توانند تحقیق در امور دینی را بسیار ساده سازند و فرد با مبلغ ناچیزی می تواند کتابخانه ای بزرگ را در اختیار داشته باشد.

وی افزود: دوستانی که با فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم آشنا هستند می دانند که تولید نرم افزارهای دینی یکی از کارهای این دفتر است و در درجه اول ما به دنبال تولید محتوای بدیع و علم دینی هستیم.

حجت الاسلام واعظی تولید نرم افزارهای جامع روایی را کمک بزرگی به بحث تولید علم دانست و تصریح کرد: اعتقاد ما این است که اقدامات تولید محتوای دینی قدر و ارزش بیشتری از کارهای این چنینی دارد و رسالت اصلی ماست.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام نیکبخت تهیه کننده نرم افزار دانش نامه موضوعی مقالات قرآنی با اشاره به امکانات این نرم افزار گفت: 7 هزار مقاله تمام متن قرانی در این نرم افزار وجود دارد که به سه روش امکان دسترسی به مطالب آن طراحی شده است.

وی افزود: روش اول ساختار درختی است که 1400 موضوع را در بردارد و به صورت زیرمجموعه نمایش داده می شود. روش دوم فهرست الفبایی پدید آورندگان است و روش سوم فهرست الفبایی مقالات ارایه شده همچنین این نرم افزار دارای جستجوی ترکیبی نیز هست.

شایان ذکر است آیین رونمایی دو نرم افزار تخصصی قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی قم با حضور حجت الاسلام واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم چهارشنبه 19 مرداد در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار شد.

پایان پیام/


 

کد خبر 58536

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha