بخش هنرهای مفهومی نمایشگاه قرآن‌کریم از امروز میزبان علاقمندان است

بخش هنرهای مفهومی نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حمید محمدی، قائم ‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآن و رئیس این دوره از نمایشگاه قرآن افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حمیدمحمدی، رئیس نمایشگاه قرآن‌کریم در مراسم گشایش این بخش که دیشب برگزار شد، گفت: زیر ساخت این بخش آیه‌ای از سوره حمد است که مسلمانان حداقل روزی 10 بار و شیعیان با احتساب نمازهای واجب و مستحبی روزی 44 بار این سوره را می‌خوانند.

 

وی با بیان اینکه چه چیزی در این سوره است که بنده از خدایش می‌خواهد، افزود: بنده با خواندن این سوره از خدای متعال، صراط مستقیم را که شاه بیت سوره حمد است، می‌خواهد.

 

به گفته محمدی، بخش هنرهای مفهومی به دنبال نشان دادن راه مستقیم و حرکت ناب و خالص به بازدیدکنندگان است که آیا صراط مستقیم تنها یک راه است و یا برای رسیدن به آن راه‌های فرعی دیگری نیز وجود دارد؟

 

رئیس نمایشگاه قرآن‌کریم تصریح کرد: همه راه‌های فرعی صراط مستقیم نیز باید به همه کسانی که برای ما پا به عرصه تلاش و جهاد و کوشش می‌گذارند، نشان داده شود.

 

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در بخش هنرهای مفهومی به صورت اصولی دو راه اسلام ناب و اسلام آمریکایی به بازدیدکنندگان نشان داده می‌شود و همچنین ریشه‌های انقلاب قبل و پس از آن و مسیر کارآمدی آن با نشان دادن تصاویری به بازدیدکنندگان معرفی می‌شود.

 

بنا برگزارش ستاد خبری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم، محمدی ضمن تشکر از موسسه فرهنگ و هنر ناوک که این بخش را در نمایشگاه قرآن‌کریم راه‌اندازی کرد، گفت: از افتتاح این بخش بسیار خوشحالیم و امیدواریم با استقبال گسترده مردم بتوانیم میزبان مردم تا ساعت 1 نیمه شب در این بخش باشیم.

 

گفتنی است، بخش هنرهای مفهومی از امروز به صورت رایگان میزبان علاقه‌مندان خواهد بود و بازدیدکنندگان می‌توانند بلیط رایگان این بخش را در ورودی شبستان تحویل بگیرند.

پایان پیام/

کد خبر 58949

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha