حق طلبی و استکبار ستیزی مهمترین رسالت دانشجویان در انقلاب اسلامی است

خبرگزاری شبستان: مسئول واحد خواهران جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد با اشاره به ویژگی های رسالت های دانشجویی گفت: حق طلبی و استکبار ستیزی مهمترین رسالت دانشجویان در انقلاب اسلامی است.

مرضیه بهلولی، مسئول واحد خواهران جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد با اشاره به رسالت های دانشجویان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد گفت: رسالت روشنگری وظیفه مشترک همه ما چه دانشجو وچه غیر دانشجو است اما وظیفه دانشجو در این برهه حساس بسیار سنگین تر است.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری درباره ی روشنگری چنین می فرمایند که من با حرکت روشنگرانه، تبیین مستدل و منطقی در مقابل تفکر غلط مخالفتی ندارم، اما نباید این تفکر غلط را نیز تابلو کرد تا همه از آن مطلع شوند.

 

مسئول واحد خواهران جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد تصریح کرد: هرگونه حرکت روشنگرانه باید به دور از هیاهو و جنجال باشد، زیرا جنجال حرف منطقی راهم خراب میکند و این حرف خط بطلانی است بر صحبت های کسانی است که دانشگاه را جولانگاه سیاسی و دانشجو را با یک بازیگر سیاسی اشتباه می گیرند و فقط درانتخابات و موقعیت های سیاسی از او استفاده می کنند.

 

بهلولی خاطرنشان کرد: پس لازم است که یک حرکت منطقی با هدف تبیین و روشنگری با پرهیز از حاشیه و ایجاد جنجال و یا تقویت جنجال آفرینی همراه باشدکه مهم ترین روش این است که عاملین حرکت منطقی در مدیریتی از قبل پیش بینی شده در تفکر غلط بیفتند، چون که صاحب تفکر غلط با استفاده از واژه های نامعقول احساس برانگیز، تعصب دینی و غیر ارزشی افراد دلسوز و صاحبان اندیشه را به طوری برمی انگیزد که عصبیت آنها را به دنبال داشته باشد.

 

وی گفت: یکی از زمینه هایی که روشنگری باید حتما درآن صورت پذیرد حفظ هویت استکبار ستیزانه است.

 

بهلولی بیان کرد: استکبار همیشه در پی این بوده است که بر جوامع اسلامی سلطه داشته باشد و البته نباید این نکته را فراموش کرد که استکبار برای رسیدن به اهداف خود به استفاده ابزاری از دولت های منطقه، تهاجم های تبلیغاتی علیه اسلام و نظام های اسلامی ، ترویج اشاعه دین گریزی دست می زند و استکبار به شیوه های مختلف درجامعه های اسلامی نفوذ پیدا می کندکه یکی ازاین روش ها سلطه فرهنگی و فکری است.

 

وی افزود: در این سلطه شاید دشمن به خاک کشور حمله نمی کند ولی با استفاده از نفوذ در ذهن افراد کاری می کند که افراد جامعه به دلخواه آنها بیاندیشند و عمل کنند و اینکه می گوییم رسالت دانشجو نسبت به بقیه اقشار جامعه در این برهه حساس سنگین تر است علتش این است که قشر دانشجو همیشه با حق طلبی و آزادی خواهی واستکبار ستیزی همراه بوده است و همیشه با افکار درست به دنبال عدالت حقیقی بوده است.

 

مسئول واحد خواهران جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد تصریح کرد: قشر دانشجو بخصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان افرادی فرهنگی و تأثیر گذارکه الگوی رفتاری و فکری دیگران هستند همیشه به رسالت روشنگری و استکبارستیزانه خود وفادار مانده است و در برابر جریانهای انحرافی ایستادگی کرده است.

 

بهلولی گفت: بدین ترتیب وظیفه هرخواهر و برادر دانشجو حفاظت و پاسداری ازگفتمان و ارزش های انقلاب و نظام اسلامی است ، البته ناگفته نماندکه این قشر فعال می تواند با تفکر و پژوهش و جهاد در زمینه های علمی در آبادانی کشور هم نقش به سزایی داشته باشد.

 

کد خبر 592196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha