فرهنگ سازی در زمینه پژوهش و فناوری یکی از نیازهای اساسی جامعه است

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان صنعت، معدن و کشاورزی استان یزد با اشاره به عدم وقوف کامل جامعه به بحث پژوهش گفت: فرهنگ سازی در زمینه پژوهش و فناوری یکی از نیازهای اساسی جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد حسن قمی، رئیس سازمان صنعت، معدن و کشاورزی استان یزد امروز ( 18 آذر) در همایش تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان یزد گفت: در سال 91 ارتباط صنعت و دانشگاه در این دانشگاه رقم خورد و در استان یزد پایه گذاری شد که این فعالیتی بسیار مهم در راستای اعتماد صنعت و دانشگاه بود.

 

وی افزود:اکنون این ارتباط صنعت و دانشگاه در محل های علم و کار انجام می شود که یزد به عنوان پایه گذار این مراسم ها بود و سال های آینده نیز این فعالیت در تمامی استان ها شکل می گیرد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و کشاورزی استان یزد خاطرنشان کرد: علم و فناوری در استان یزد در راستای پژوهش نمود پیدا کرده است و تا جایی پیش رفته که در دبیرستان ها فعالیت های پژوهشی آغاز شده است.

 

قمی تصریح کرد:بحث ما، بحث فرهنگ سازی در زمینه تحقیقات و پژوهش است زیرا هنوز جامعه به این موضوع کامل واقف نشده است و از محیط دانشگاه ها و مسئولان در خواست داریم که در این ارتباط بیشتر کار شود و ما نیز به عنوان بخص خصوصی کمک می کنیم.

 

وی ادامه داد:بخش خصوصی استبال از پژوهش های فناوری دارد اما در این راستا نیز باید به اعتماد سازی کمک کنیم تا مورد استقبال دو طرف قرار گیرد.

کد خبر 592567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha