تداوم کلاسهای ‌آموزش «توبافی» در کانونهای فرهنگی  هنری مساجد خراسان جنوبی

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان جنوبی با اشاره به استقبال بانوان کانونهای فرهنگی هنری از کلاس ‌آموزش «توبافی» گفت: این کلاسهای آموزشی در دیگر کانونهای مساجد استان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی ادامه می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام ابرهیم سبزه کار امروز (۲۲ آذر) در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اظهار داشت: ستادعالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد پیرو دغدغه های رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۷۱ با  تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس شد.

 

وی با اشاره به اینکه احیای کارکردهای مساجد، جذب جوانان به این اماکن امن الهی و مبارزه با شبیخون فرهنگی از مهمترین اهداف راه اندازی کانونهای فرهنگی هنری در جوار مساجد است، افزود: متاسفانه امروز کارکرد مساجد به اقامه نمازهای جماعت و جلسات ترحیم محدود شده است که همین موضوع موجب شده است در سالهای اخیر مشکلات و معضلاتی بر جامعه مترتب شود.

 

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی افزود: امروز کانونهای فرهنگی هنری مساجد «احیای امر به معروف و نهی از منکر، تحقق اقتصاد مقاومتی، گفتمان سازی کارآفرینی، ترویج جمعیت و عملیاتی کردن فرمایشات رهبر معظم انقلاب» را در دستور کار خود قرار داده اند.

 

وی از فعالیت ۵۶۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان خراسان جنوبی خبر داد و با بیان اینکه این تعداد تا پایان امسال به ۶۰۰ باب می رسد،‌گفت: ۶۰ درصد این مراکز فرهنگی در روستاها و مناطق عشایری راه اندازی می شوند.

 

حجت الاسلام سبزه کار در ادامه با تاکید بر اینکه زمینه های زیادی برای برقراری ارتباط و تعامل بین کانونهای فرهنگی هنری و اداره کل میراث فرهنگی وجود دارد، اظهار داشت: دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان آمادگی دارد در زمینه برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی، طبخ غذاهای سنتی در مناطق روستایی و عشایری با این اداره کل همکاری کند.

 

وی تصریح کرد: همچنین در ایام تابستان، کلاسهای اوقات فراغت در کانونهای فرهنگی هنری برگزار می شود که خروجی آنها تولید آثار و صنایع دستی فاخر و ارزشمند است که در این زمینه نیز می توان تعاملاتی برقرار کرد تا هنرجویان بعد از شرکت در کلاسها با دریافت مدرک از اداره کل میراث فرهنگی استان،‌ زمینه اشتغال برای آنها فراهم شود.

 

وی خواستار بازدید رایگان فعالان کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان از موزه های سطح استان شد و گفت: همچنین تورهای یک روزه از مناطق گردشگری و جاذبه های تاریخی استان به فواصل سال ویژه فعالان فرهنگی مساجد استان برگزار شود تا بعد از اتمام این تورها، در زمینه معرفی میراث ماندگار استان تلاش کنند.

 

مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان جنوبی از آمادگی هسته های پژوهش کانونهای فرهنگی هنری استان برای همکاری در شناسایی، مستندسازی، حفظ و احیای صنایع دستی،‌ آثار تاریخی و تاریخ شفاهی استان خبر داد.

 

وی همچنین با اشاره به برگزاری کارگاه حوله بافی در کانون فرهنگی هنری روستای علی آباد بیرجند گفت: استقبال خوبی از این کارگاه آموزشی شد بگونه ای که هم اکنون بسیاری از کانونهای دیگر نیز متقاضی برگزاری این کارگاه آموزشی هستند.

 

حجت الاسلام سبزه کار از مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی خواست در دیگر کانونهای فرهنگی هنری سطح استان که متقاضیان به حد نصاب برسد، کارگاه آموزشی توبافی برگزار شود که مورد موافقت قرار گرفت.

 

 

 

 

کد خبر 593407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha