شورای شهر در زمینه کمک به مدارس نیازمند توجه ویژه ای داشته باشد

خبرگزاری شبستان: رئیس کمیسوین فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد گفت: با توجه به مشکلات زیادی که مدارس دولتی دارند، شورای شهر در زمینه کمک به مدارس نیازمند توجه ویژه ای داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام حمیدرضا مطهریان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد که با حضور تمام اعضا برگزار شد، گفت: شورای شهر باید به بحث مدارس نیازمند توجه کند.

 

وی خاطرنشان ساخت: همه روزه تعداد زیادی نامه از سوی مدارس به شورا می آید و رئیس شورا هم این نامه ها را به کمیسیون فرهنگی ارجاع می دهد که تمام نامه ها درخواست کمک برای رفع مشکل مدارس شده است.

 

وی ادامه داد:  در این زمینه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد دو پیشنهاد داد که باید در صحن علنی شورا مورد بررسی و رای گیری قرار می گرفت تا ببینیم چه اقدامی می توان انجام داد.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد خاطرنشان کرد: قانون پرداخت بخشی از درآمدهای شهردرای به آموزش و پرورش و قانون نیم درصد کتابخانه ها دو قانون کاملا متفاوت است و نحوه عملکرد در ارتباط با این دو قانون هم کاملا فرق می کند.

 

مطهریان گفت: در قانون نیم درصد سهم کتابخانه ها در صورتی که این مبلغ را شهرداری پرداخت نکند، از مرکز پول از حساب برداشته می شود و به کتابخانه ها واریز می شود تا آنها بتوانند برای پروژه های خود هزینه کنند.

 

وی تصریح کرد: اما در زمینه 5 درصد سهم آموزش و پرورش این قانون بیان کرده تا 5 درصد یعنی امکان کم کردن و یا اینکه تغییر در نوع پرداخت وجود دارد که می توان با بررسی موارد مرتبط با آن، زمینه رفع بخشی از مشکلات مدارس را فراهم کنیم.

 

کد خبر 597309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha