پژوهش های قرآنی دانشگاهیان راهکار ورودآموزه های قرآن به زندگی مردم است

طالبتاش با اعلام عرضه 133 پایان نامه دوره های کارشناسی ارشد و دکتری در نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: ورود آموزه های وحی به زندگی مردم به شدت نیازمند انجام پژوهش های قرآنی توسط دانشگاهیان است.

عبدالمجید طالبتاش، معاون پژوهشکده قرآن و عترت (ع) دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حضور فعال و موثر این پژوهشکده در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن به خبرنگار شبستان گفت: این پژوهشکده با 3 غرفه هنری، دیجیتال و واحد دانشگاهی فعال، در بخش دانشگاهی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن حضور یافته است.

وی درباره برنامه های در نظر گرفته برای هر یک از این سه غرفه اظهار کرد: نمایش آثار برگزیده شانزدهمین جشنواره هنر و ادبیات دینی در غرفه هنری، برقراری ارتباط مجازی با مراجعه کنندگان همراه با معرفی پژوهشکده قرآن و عترت (ع) در غرفه دیجیتال و عرضه پایان نامه ها، تالیفات و نشریات قرآنی در غرفه واحد فعال دانشگاهی که امسال به واحد خوراسگان اصفهان اختصاص یافته است، در نمایشگاه بین المللی انجام می شود.

طالبتاش با اعلام عرضه 133 پایان نامه دوره های کارشناسی ارشد و دکتری با محور قرآن و عترت (ع) در نمایشگاه قرآن تصریح کرد: علاوه بر این بیش از 56 نشریه در بخش نشریات، 35 عنوان کتاب و 26 اثر هنری برگزیده نیز در معرض دید مراجعه کنندگان به غرفه های در اختیار پژوهشکده قرآن و عترت (ع) دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است.

 

معاون پژوهشکده قرآن و عترت (ع) دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: برگزاری گفتمان های قرآنی همراه با مذاکرات تخصصی در غرفه ستادی دانشگاه آزاد اسلامی و نیز برگزاری گفتمان های تخصصی مهدویت در غرفه واحد فعال این دانشگاه نیز از دیگر برنامه هایی است که با استقبال بازدیدکنندگان از بخش دانشگاهی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن مواجه شده است.

وی برگزاری 8 نشست تخصصی را از دیگر برنامه های این پژوهشکده در نمایشگاه قرآن برشمرد و عنوان کرد: برپایی محفل انس با قرآن به همت واحد دانشگاهی محلات و تشکیل شورای قرآن و عترت (ع) منطقه 8 دانشگاه آزاد اسلامی یعنی تهران و حومه با حضور اعضاء نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این نمایشگاه به شمار می رود.

 

طالبتاش با بیان این مطلب که در شرایط کنونی جامعه دانشگاهی کشور به شدت نیازمند پژوهش های قرآنی است، ابراز کرد: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در طول بیش از 3 دهه در عرصه هایی همچون حفظ و قرائت اقدامات مثبتی صورت گرفته است، اما به نظر می رسد اکنون باید دانشگاهیان وارد میدان شده و با انجام پژوهش های فاخر و مستند به آموزه های قرآن به نیازهای روز مردم پاسخ دهند.

وی با تاکید بر لزوم در دسترس قرار دادن آموزه های قرآنی برای مردم خاطرنشان کرد: ورود نورانیت وحی به زندگی عملی مردم به ویژه در تعاملات روزمره و حتی ارتباطات خارجی نیازمند اهتمام جدی نخبگان حوزوی و دانشگاهی به انجام پژوهش های کاربردی با محور قرآن است.

شایان ذکر است، پژوهشکده قرآن و عترت (ع) دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دانشگاهی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن پذیرای بازدیدکنندگان است.

پایان پیام/
 

کد خبر 60874

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha