ولایت فقیه بزرگ ترین پشتوانه انقلاب اسلامی است/ بقا و استمرار انقلاب با شعار ما می‌توانیم

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، گفت: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی انگیزه خودباوری و هویت ملی تحقق پیدا کرد و اولین و مهم‌ترین اساس پیشرفت حرکت انقلاب اسلامی را تشکیل داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، آیت‌الله محمد نقی لطفی، امام‌جمعه ایلام، ظهر امروز (22 بهمن) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) این شهر؛ اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد خودباوری و بازگشت به هویت ملی و اسلامی کشور بود که به دلیل سوء مدیریت و خیانت رژیم پهلوی پایمال‌شده بود.

 

وی، افزود: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی انگیزه خودباوری و هویت ملی تحقق پیدا کرد و اولین و مهم‌ترین اساس پیشرفت حرکت انقلاب اسلامی را تشکیل داد و با اتکا به امام و شهیدان و ارزش‌های نورانی دین مقدس اسلام و با هدایت‌های رهبر فرزانه و حکیم از انقلاب صیانت شد و شعار ما می‌توانیم در کشور شکل گرفت.

 

امام‌جمعه ایلام، بابیان اینکه در سایه شعار خودباوری تحولات بزرگی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و فناوری هسته‌ای تحقق پیدا گردید، تصریح کرد: این خودباوری کشور ما در رتبه‌بندی منطقه به قدرت اول تولید علم و دانش تبدیل کرد.

 

خطیب نماز جمعه ایلام، ابراز کرد: اگرچه جنگ تحمیلی هشت‌ساله خسارت‌های جبران‌ناپذیر و خرابی‌های بسیاری را بر کشور وارد کرد اما به برکت فرهنگ خودباوری امروز ایران اسلامی به قدرت نظامی در جهان و منطقه تبدیل شود ول‌کن بعد از چهار دهه عمر بابرکت انقلاب یکی از چالش‌ها و نقاط ضعف کشور وضعیت بد اقتصادی و معیشتی مردم است.

 

آیت‌الله لطفی، افزود: گرچه برخی از مشکلات اقتصادی مرتبط با اقدامات خصمانه دشمنان علیه کشور است اما عامل اساسی در بروز چالش‌های اقتصادی مربوط به داخل است. اگر بخواهیم برای بهبود وضع اقتصادی و خروج از این چالش بزرگ، اجرای قانون اقتصاد مقاومتی است چراکه به اذعان همه متخصصان و اقتصاددانان دلسوز کشور سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در این بخش می‌تواند کلید باز شدن بسیاری از درب‌ها شود.

 

وی، بابیان اینکه یکی از چالش‌های اقتصادی ساختار وابسته به صادرات نفت که مشکل که مشکل عمده بر اقتصاد کشور فراهم کرده است، یادآور شد: سهم مهم در تدوین بودجه سالانه کشور فروش نفت است و طبیعتاً نوسانات در بازار نفت و کاهش شدید قیمت نفت تأثیر تخریبی فراوانی بر اقتصاد و عملاً اقتصاد کشور را فلج می‌کند، دشمن هم از اهرم نفت تلاش کرده است از این طریق به ایران فشار بیاورد و در یک جنگ نابرابر قیمت نفت بشدت کاهش دهد.

 

امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه آمریکا بعد از انقلاب هیچ‌گاه دست از دشمنی با ایران اسلامی نکشیده است، گفت: دشمنی‌های آمریکا برعلیه ملت ولایتمدار ایران ا ادامه دارد و دشمنی رژیم آمریکا علیه انقلاب اسلامی ایران در ۳۸ سال گذشته روزبه‌روز بیشتر و در دوران اوباما به اوج خود رسید.

خطیب نماز جمعه ایلام، افزود: اساسی‌ترین مباحث راهبردی در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب این است اول اینکه آیا آمریکا دوست و شریک یا رقیب و دشمن است و دوم معادله و موازنه قدرت میان ما و آمریکا چگونه بوده و در طول این چهار دهه به سمت ما یا آمریکا تغییریافته است.

 

آیت‌الله لطفی، ابراز کرد: پس‌ازاین دو سؤال به سؤال اصلی می‌رسیم و آن اینکه آیا ما باید در مدار اراده و امرونهی آمریکا رفتار کنیم و یا در تراز انقلاب اسلامی و موفقیت‌های آن در راه امام و گفتمان انقلاب اسلامی حرکت کنیم.

 

وی، گفت: متأسفانه برخی محافل در داخل هرچند تظاهر به پیروی از مکتب امام و ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌کنند اما در عمل اعتقاددارند که هر اقدام ملی برای پیشرفت و تعالی کشور مستلزم کسب اجازه از آمریکاست.

 

امام‌جمعه ایلام به سخنان برخی دولتمردان اشاره کرد و افزود: اگرچه برخی صریح این حرف را نمی‌زنند اما در هر جا که آمریکا فشار می‌آورد این‌ها و بدتر از این‌ها عقبه سیاسی و رسانه‌های مدعی حمایت از این دسته، موضوعاتی که نماد قدرت ملی ما نظیر برنامه هسته‌ای، نفوذ منطقه‌ای و برنامه موشکی را دردسر و مزاحم منافع ملی تلقی می‌کنند و خواستار توقف کامل آن‌ها می‌شوند.

 

خطیب نماز جمعه ایلام، تصریح کرد: وقتی‌که در مراسم پنجاهمین سالگرد تأسیس شرکت گاز می‌گویند نباید مقابل قدرت‌های بزرگ ایستاد و شعارهای که بعضاً توخالی هم هست و امثال این حرف‌ها که عمدا بر بزرگ‌نمایی حریف و ضعیف نمایی خود از دولتمردان ما شنیده می‌شود.

 

وی تأکید کرد: این گفتارها در تضاد با گفتمان انقلاب، امام و رهبری است؛ اما پیروزی‌های بزرگی که ملت ایران در سی هشت سال در عرصه‌های مختلف کسب کرد، با کسب اجازه از آمریکا نبوده است بلکه علی‌رغم اراده و اجازه آن‌ها بوده است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام، یادآور شد: همین پیروزی‌های بزرگ باعث شد تحلیلگران نظامی و سیاسی ایران را در زمره هفت قدرت برتر جهان رتبه‌بندی کند. یکی از موسسه‌های راهبردی دیگر در آمریکا می‌نویسد قابلیت‌های جدید نظامی ایران را تنها چند کشور انگشت‌شمار دارند و ایران بازیگر مسلط منطقه هست و باقی خواهد ماند.

 

آیت‌الله لطفی، با اشاره به اینکه ۲۲ بهمن روز انسجام و اقتدار ملت شجاع و با بصیرت است، ابراز کرد: پیام ۲۲ بهمن به جهانیان دفاع از انقلاب و اسلام ناب محمدی و نمایش پیوند مردم با نظام و رهبری است و حضور مردم اصلی‌ترین سرمایه برای انقلاب و نظام است.

 

وی، بیان کرد: ملت شجاع ایران در برابر تهدید و زبان زور و ادبیات جنگ طلبانه باقدرت و قاطعیت انقلابی پاسخ کوبنده خواهد داد. موضع‌گیری خصمانه و قلدر مآبانه رئیس‌جمهور آمریکا نمی‌تواند همه مردم انقلابی ایران را به عقب‌نشینی وادار کند.

 

خطیب نماز جمعه ایلام، یادآور شد: اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران به خاطر آزمایش موشکی اوج خصومت و دشمنی رژیم آمریکا با ماست. اصولاً آزمایش‌های موشکی قدرت‌نمایی بعد از توافق هسته‌ای و برجام است امروز ایران اسلامی به یمن تلاش دانشمندان جوان و انقلابی بزرگ‌ترین ذخایر موشکی بالستیک دنیا را دارد.

 

امام‌جمعه ایلام، بابیان اینکه قطعاً پیشرفت برنامه موشکی ایران تنها بازدارنده‌ی تجاوزات قدرت‌های برتر نظامی از حمله آمریکا و اسرائیل است، گفت: ادبیات جهان و مقاومت سیره امام و شهیدان در برابر دشمن و خنثی‌کننده توطئه‌های آن‌هاست.

 

وی ادامه داد: پس از گذشت نزدیک به چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی هرگز کهنگی و فرسودگی بر سیمای آن ننشسته و این رخداد عظیم را به آسیب‌ها و خمودی دچار نساخته است.

 

آیت‌الله لطفی، تصریح کرد: دلایل مهم برپایی انقلاب بهمن، باورهای دینی و ارزش‌های اسلامی و اعتقادات عمیق مردم مسلمان و ولایت مدار ایران به رهبری‌های پیامبرگونه امام راحل است. نقش رهبری و هدایت‌های امام راحل و وحدت و انسجام ملی اراده ستودنی، فداکاری، ایستادگی و صبر قهرمانانه مردم پیروزی بزرگ‌ترین انقلاب‌های تاریخ معاصر را رقم زد.

 

امام‌جمعه ایلام، گفت: انقلاب اسلامی ایران اولین تجربه برپایی نظام سیاسی مردم‌سالاری دینی بر مبنای فرهنگ، اصول، ارزش‌ها و قوانین اسلام ناب در جهان و منطقه به نمایش گذاشت.

 

خطیب نماز جمعه ایلام بابیان اینکه انقلاب اسلامی و ثمره آن یعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی پرچم‌دار ظلم‌ستیزی، عدالت‌خواهی و مبارزه مستمر با نظام سلطه و استکبار جهانی را بر دوش گرفت، افزود: در یک دسته‌بندی کلی اهم اندیشه‌های امام راحل را می‌توان در چند اصل بررسی کرد.

 

وی، بیان کرد: مردم، محوری‌ترین پایه و اساس اندیشه امام بود. مردمی کردن مبارزه در دوران رژیم پهلوی یک سیاست راهبردی و حیاتی بود. امام بر این باور بود که قدرت بدون ملت یک قدرت پوشالی و پوسیده است. حکومت بدون پشتیبانی ملت هیچ اساسی ندارد و بر همین اساس فرمودند میزان رای ملت است.

 

امام جمعه ایلام، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی بهترین مدل و جامع‌ترین تز برای اداره کشور می‌دانست و جامعیت دین برای مدیریت و حاکمیت در کشور است و بر این اساس می‌فرمود دموکراسی اسلام کامل تراز دموکراسی غربی است.

 

آیت‌الله لطفی، به حکومت با محوریت ولایت‌فقیه اشاره کرد و گفت: امام ولایت‌فقیه را بزرگ‌ترین پشتوانه برای کشور و مردم می‌دانست و بر این باور بود که ولایت‌فقیه ضامن بقاء و استمرار حکومت اسلامی و سد محکم در برابر دشمن است.

 

نماینده ولی‌فقیه در ایلام وحدت مسلمانان را یکی آز مؤلفه‌های مهم افکار امام دانست و اظهار کرد: امام راحل وحدت جهان اسلام را یک امر ضروری برمی‌شمرد و حفظ وحدت و مقدسات شیعه و اهل تسنن و پرهیز از اختلاف را یک امر مهم و آن‌ها نشانه بصیرت و هوشیاری می‌دانست.

 

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، به مصداق بارز و عینی انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن اشاره و گفت: انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن یکی از اصول و ارزش‌های نظام و اساسی‌ترین شعار راهبردی برای حفاظت و پاسداری از انقلاب است.

 

امام‌جمعه ایلام، اظهار کرد: کشوری می‌خواهد انقلابی بماند و انقلابی عمل کند، باید به تمام آرمان‌های که برای آن قیام کرده وفادار بماند و همه عرصه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی به‌ویژه در سیاست خارجی و روابط بین‌المللی مبنای حرکت پایبندی و تعهد به شعارهای انقلاب و امام باشد.

 

آیت‌الله لطفی، بیان کرد: باید از شعارگرایی و لفاظی پرهیز کرد و در بحران ها و فشار دشمنان به خود متکی باشیم تا بتوانیم انقلاب اسلامی را به نسل‌های بعدی تحویل بدهیم. بقا و استمرار انقلاب با شعار ما می‌توانیم عجین شده است و انفکاک‌پذیر نیست.وی، در پایان با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) خاطرنشان کرد: سیره فاطمی و سبک زندگی صدیقه کبری (س) قابل‌دسترسی و پیروی برای همه انسان‌ها به‌ویژه زنان و دختران است و هیچ‌گونه تضاد و تناقضی با سیره نبوی و سیره دیگر ائمه معصومین (ع) ندارد و رسول اکرم (ص) فرمودند که دخترم فاطمه سرآمد زنان دوعالم است.

 

کد خبر 609005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha