آگاهی و سطح سواد یکی از تاکیدات برای مستندسازان و فیلم سازان

خبرگزاری شبستان: استاد دانشگاه با اشاره به اهمیت آگاهی در ساخت فیلم و مستند گفت: آگاهی و سطح سواد یکی از تاکیدات برای مستندسازان و فیلم سازان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، همایون امامی، فیلم نامه نویس و مستندساز امروز (24 تیر) در کارگاه آموزشی فیلم مستند « از ایده تا فیلم نامه» در سالن اجتماعات کتابخانه امام علی (علیه السلام) گفت: یکی از تاکیدات در بخش مستند و فیلم سازی، افزایش آگاهی و سطح سواد است که فیلم سازان باید در این زمینه تلاش خود را داشته باشند.

 

وی افزود: ما در سطح فیلم های مستند به دو گروه توجه داریم که به شاعرانه و بازنمایی دسته بندی شده اند و در این باب نیز موضاعات آن مستند تاریخی، سیاسی، اجتماعی و تشریح عناصر تاثیر گذار است.

 

این مدرس کارگاه آموزشی تاکید کرد: در راستای ساخت مستند باید به بایدها و نبایدهای آن تاکید کرد و آثار سینمای ایران را با شناخت کامل بررسی کرد.

 

امامی خاطرنشان کرد: عناصر واقعیت در فیلم مستند شامل زمان، مکان، شخصیت و رویداد است که اگر این عناصر تکمیل باشد بدین معنی است که فیلم در حال رخ دادن است ولی اگر یکی از این عناصر کوتاهی داشته باشد فیلم به عنوان بازسازی رویداد می شود.

 

لازم به ذکر است، دوازدهمین جشنواره ملی « فیلم کوتاه رضوی» به میزبانی یزد در حال برگزاری است.

کد خبر 641957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha