مراسم آیین مذهبی روز بزرگداشت امامزاده بی بی زینب(س)در روستای یزدل برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: همزمان با دهه کرامت مراسم آیین مذهبی روز بزرگداشت امامزاده بی بی زینب(س)در روستای یزدل از توابع شهرستان آران و بیدگل برگزار می شود.

روح الله سعیدی مدیر فرهنگی امامزاده بی بی زینب (س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: مراسم آیین مذهبی روز بزرگداشت این امامزاده عظیم الشأن در روستای یزدل از توابع شهرستان آران و بیدگل برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم بزرگداشت این امامزاده همه ساله در جمعه نخست دهه کرامت برگزار می شود، اظهار داشت: این مراسم جمعه ششم مردادماه ۹۶ از ساعت ۱۹ با حضور سفیران کریمه اهل بیت(س) و متولیان و خادمین آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار خواهد شد.

مدیر فرهنگی امامزاده بی بی زینب (س) افزود: این مراسم آیینی مذهبی با پیاده روی حرم تا حرم از امامزادگان اهل بن علی(ع) و سهل بن علی(ع) تا بی بی زینب(س) آغاز خواهد شد و سپس آیین شعر خوانی، مولودی خوانی و سخنرانی در حرم مطهر برگزار خواهد شد.

سعیدی خاطر نشان کرد: مراسم بزرگداشت بی بی زینب(س) به همت هیات امنای امامزاده بی بی زینب (س) و انجمن دوستداران میراث فرهنگی یزدل برگزار می شود.

وی افزود: امامزاده بی بی زینب(س) بنا بر مستندات کتاب اخبار الزنبیات علامه ابوالحسن از نوادگان امام سجاد(ع) است که در روستای یزدل در ۲۰ کلیومتری مرکز شهرستان آران و بیدگل مدفون است.

مدیر فرهنگی امامزاده بی بی زینب (س) خاطر نشان کرد: هنگام هجرت اجباری امام رضا علیه السلام توسط مامون عباسی به ایران، علویون هم به تبعیت از ایشان به ایران مهاجرت کردند و بی بی زینب (س)  همراه خواهران خود برای دیدار با امام رضا (ع) وارد ایران می شود که در سال201 هجری قمری به شهادت می رسد و در همین مکانی که زیارتگاه ایشان است به خاک سپرده می شود.

سعیدی افزود: قدمت بنای این امامزاده که از شاهکارهای هنری ایرانی – اسلامی است به زمان ایلخانی بر می‌گردد و در زمان صفویه و قاجاریه بازسازی و به ساختمان‌های آن اضافه شده است.

کد خبر 644840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha