در حال حاضر از  ظرفیت آستان قدس رضوی به نفع محرومین بهره‌برداری می‌‌شود

خبرگزاری شبستان:امام جمعه شهریار با بیان اینکه در این یک سال اخیر ظرفیتهای فرهنگی آستان قدس رضوی احیا شده است، گفت: ایشان از امکانات آستان قدس رضوی به نفع فقرا و محرومین بهره‌برداری می‌کند.

حجت الاسلام موسی سالمی امام جمعه شهریار در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان، با اشاره ظرفیت‌ آستان قدس رضوی و حرم حضرت معصومه(ع) در اشاعه فرهنگ ناب اسلامی، گفت: در زمان مرحوم آقای طبسی کارهای خوبی در آستان مقدس حضرت امام رضا(ع) صورت گرفت.

وی افزود: اما باید از این زاویه به آستان نگاه کرد که این آستان مقدس ظرفیت‌های بسیار بالاتری هم دارد روشی که مرحوم آیت الله طبسی آستان را با آن اداره می‌کردند یک روش سنتی بود که ضمن خوبیهایی که داشت اما خیلی از ظرفیتهای آستان در آن روش به کار گرفته نمی‌شد.

حجت الاسلام سالمی ادامه داد: در این مدت کوتاه که حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به عنوان تولیت آستان قدس انجام وظیفه می‌کنند در زمینه کارهای فرهنگی فعالیت‌های بسیار خوبی انجام داده‌اند.

امام جمعه شهریار اضافه کرد: ایشان ظرفیتهای آستان قدس را به روز کردند و از امکانات آستان قدس به نفع فقرا و محرومین بهره‌برداری می‌کنند. امروز میلیونها انسان در کشور هستند که هنوز موفق به زیارت امام رضا(ع) نشدند خوشبختانه حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با استفاده از ظرفیتهای آستان برنامه‌ریزیهای بسیار خوبی در این رابطه انجام دادند.

وی ظرفیت مهمانسرای آستان قدس را کار بسیار ارزشمند و عظیمی دانست و گفت: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی از این مهمانسرا به نفع محرومین مورد استفاده و بهره‌برداری می‌کند.

حجت الاسلام سالمی با بیان اینکه ظرفیت معنوی و اقتصادی آستان قدس بسیار بالاست، اظهار داشت: دعوت از سخنرانان فرهیخته و مطرح کشور از تمام استانها در ترویج معارف دینی بسیار موثر خواهد بود که امروز خوشبختانه در آستان قدس صورت می‌گیرد، از طرفی هم مساله خادمی است که همه دوستداران اهل‌بیت(ع) علاقه به این کار نیکو دارند که الحمدلله برنامه‌ریزی‌های خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته شده است.

امام جمعه شهریار با اشاره به اینکه بقاع متبرکه و حرم امامزادگان به تعبیر رهبر معظم انقلاب قطب مسائل فرهنگی در کشور هستند، خاطر نشان کرد: حرم امامزادگان در سراسر نقاط ایران ظرفیت فرهنگی خوبی برای کشور محسوب می‌شوند، حرم امامزاده‌ها باید جایگاه نشر و ترویج اخلاق، دین و فرهنگ دینی باشد.

کد خبر 646622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha