هسته‌ی مرکزی مقبره الشعرا بهسازی و تجهیز می‌شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی برنامه‌های این اداره کل را به مناسبت رویداد "تبریز٢٠١٨" تشریح کرد.

به گزارش شبستان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی،‌ محمد محمدپور، با اشاره به اینکه ویژگی‌های فرهنگی و تاریخی تبریز در انتخاب آن به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال ٢٠١٨ نقش موثری دارد، خاطرنشان کرد: گردشگران معمولاً علاقمند آشنایی با آداب و رسوم، شیوه‌ی زندگی، پوشاک، نحوه‌‌ی تعاملات مردم محلی با یکدیگر و به طور کلی جنبه‌های فرهنگی جامعه مقصد هستند. 
وی تاکید کرد: برنامه‌های پیشنهادی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خصوص رویداد «تبریز ٢٠١٨» در صورت تأمین اعتبار مربوطه، قابل اجرا است.

وی با اشاره به برنامه‌های قرآنی، بیان کرد: جشنواره بین ‌المللی آواها و نواهای دینی با عنوان «ترنم آسمانی»، اولین جشنواره فیلم، فیلم‌نامه‌، فیلم‌های کوتاه ١٠٠ثانیه‌ای با موضوع داستان‌های قرآنی، همایش علمی نقش علامه طباطبایی و تفسیر المیزان در تحول و نگاه تفسیری به قرآن کریم و همایش نکوداشت مفاخر قرآنی مصر کشورهای اسلامی از جمله برنامه‌هاست. 

محمدپور برگزاری جشنواره بین‌المللی موسیقی عاشیقلار، اجرای برنامه‌های زنده هنری ( موسیقی موغام، عاشیقی، تئاتر، هنرهای تجسمی و ...) در طول سال ٢٠١٨ و نیز راه‌اندازی اولین بازارچه فروش آثار هنری طی یک ماه آینده را از برنامه‌های هنری این رویداد عنوان کرد. 

وی با بیان اینکه اجرای طرح آموزش و فرهنگ شهروندی با رویکرد کتابخوانی جزو برنامه‌های فرهنگی است، افزود: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، کنگره بین‌المللی کمال‌الدین خجندی با همکاری انجمن دوستی ایران و تاجیکستان، جشنواره بین‌المللی شعر و ادب کشورهای اسلامی، جشنواره بین‌المللی عکس جلوه‌های گردشگری تبریز با موضوع طبیعت، معماری، فرهنگ و تمدن، صنایع‌دستی، مراکز دیدنی و گردشگری در دستور کار قرار دارد. 

وی در بخشی از سخنان خود، بهسازی و تجهیز خانه تئاتر شهر تبریز، هسته مرکزی مقبره‌الشعرا و نیز خانه هنر و موزه کاریکاتور تبریز از برنامه‌های عمرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان در راستای تبریز ٢٠١٨ خواند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: بهسازی و تجهیز هسته‌ی مرکزی مقبره الشعراء شامل نصب سیستم اعلام و اطفای حریق، نصب سیستم دوربین مدار بسته، نصب سیستم نور و صدا، تعبیه سیستم گرمایشی و سرمایشی، بهسازی مقابر و نصب المان‌ها و نمادهای ادبی است. 

محمدپور معرفی شخصی‌های ادبی، مکاتب فرهنگی هنری، علمای تبریز، شخصیت‌های اجتماعی تبریز، روزنامه‌نگاران مشهور، مجاهدان تبریز و والیان تبریز را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد. 

وی با اشاره به تاثیر موسیقی در بیان مفاهیم ارزشمند به مخاطب خاطر نشان کرد: در راستای معرفی ارزش‌های دفاع مقدس و ویژگی شاخص آذربایجان، اپرای بزرگ سرداران آذربایجان در سال ٢٠١٨ برگزار می‌شود و از سویی در احداث فضاهای فرهنگی و سالن‌های اجرای موسیقی در شهر باید استاندارهای لازم رعایت شود. 

وی تاکید کرد: برای احداث تئاتر تالار شهر تبریز حدود ١٥ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده‌است که طی یک ماه آینده با تامین اعتبار، پروژه آغاز شده و به زودی در اختیار اهالی هنر قرار می‌گیرد. 

محمدپور در خصوص سالن‌های سینمایی موجود در شهر، یاد آور شد: امروزه اشتیاق عمومی برای حضور در فضاهای کوچک سینمایی نسبت به فضاهای بزرگ بیشتر دیده می‌شود و برای افزایش کیفیت کار، خواستار همکاری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این زمینه هستیم.   

وی با تاکید بر اهمیت توجه به ذائقه مخاطب در خلق آثار هنری و نشر کتاب، گفت: هنرمندان و ناشران بهتر است به موضوع اقتصاد فرهنگ نگاه ویژه داشته باشند و بر اساس نیاز و انتظار مخاطب به تولید محتوا و اثر هنری بپردازند.

کد خبر 650638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha