اعزام کاروان های سلامت به روستاهای محروم استان مرکزی

خبرگزاری شبستان: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از اعزام کاروان های سلامت به روستاهای محروم استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، محمد محمدی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی (13 شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت های این جمعیت و اهمیت فعالیت های امداد و نجات گفت: جمعیت هلال احمر وظایف گسترده ای را دارد که با آموزش، امداد رسانی و برگزاری دوره ها و اردوهای مختلف در راستای رسیدن به اهداف خود گام های مهمی را برداشته است.

 

وی با اشاره به اینکه امداد رسانی به روستا ها و مناطق محروم از جمله برنامه های این اداره است، افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون پنج کاروان سلامت به روستاهای محروم این استان اعزام شده اند.

 

محمدی در بخش دیگری از سخنانش از صدور یک هزار کارت اهدای عضو نیز خبر داد و افزود: اطلاع رسانی و آگهی بخشی در این خصوص نیز با تلاش همکاران ما صورت گرفته.

 

این مقام مسئول همچنین از اجرای طرح پیمان « نه به اعتیاد» نیز خبر داد و اضافه کرد: این طرح نیز برای 250 نفر اجرا شده است.

 

محمدی طرح خادم «خانواده آماده در مخاطرات» را از دیگر طرح های اجرایی این جمعیت دانست و اضافه کرد: این طرح یکی از طرح های مهم در جمعیت هلال احمر کشور است که از سال گذشته در این استان کلید خورده و شامل 12 مرحله است.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با اشاره به اینکه سال گذشته پنج هزار 200نفر تحت  پوشش این طرح قرار گرفته و آموزش های لازم را فرا گرفته اند، افزود: مقرر شده امسال نیز 15 هزار نفر به صورت چهره به چهره آموزش های لازم را فرا گیرند.

 

وی همچنین با بیان اینکه 551 حادثه مختلف امسال در استان اتفاق افتاده که بر اثر آن یکهزار و 805 نفر دچار حادثه شده اند، ادامه داد: 361 مصدوم حوادث توسط نیروهای امدادگر این جمعیت به منظور پیگیری و مراقبت های پزشکی به مراکز درمانی انتقال داده و 29 عملیات رها سازی نیز صورت گرفته است.

 

محمدی همچنین به تشکیل تیم واکنش سریع این استان در شهرستان اراک با 15 نفر عضو اشاره کرد و گفت: 2 دوره توان افزایی برای این تیم برگزار شده است و تشکیل تیم واکنش سریع شهرستان ساوه در دستور کار قرار دارد .

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی اضافه کرد : پس از تشکیل تیم واکنش سریع شهرستان ساوه در نظر است در شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت این تیم تشکیل شود.

 

وی همچنین به افتتاح دفتر نمایندگی جمعیت هلال احمر در شهر فراهان استان مرکزی اشاره کرد و گفت: این دفتر با حضور مسئولین رسما کار خود را آغاز و به جذب و سازماندهی اعضا و همچنین اجرای برنامه ابلاغی و ابتکاری همانند دیگر شعب فعال در استان اقدام و تمام سعی خود را در پیشبرد اهداف جمعیت هلال احمر کرده است.

کد خبر 653660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha