اغلب آثار استاد شهریار در مدح و ستایش اهل بیت است

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که اشعار شهریار با تبیین مناقب و فضایل اهل بیت(ع) زینت یافته است، گفت: اغلب آثار استاد شهریار در مدح و ستایش اهل بیت عصمت و طهارت بوده و با مضامین اخلاقی و اعتقادی آمیخته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در همایش بزرگداشت استاد شهریار که به مناسبت 27 شهریور سالروز شعر و ادب فارسی در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: مقاطع مختلف زندگانی استاد شهریار با مضامین آثارش گره خورده است.

وی با بیان این‌که استاد شهریار با آثار بدیع و ماندگار خود منجر به آگاهی و بیداری انقلابیون در دوران رژیم ستمشاهی بوده است، خاطرنشان کرد: اشعار استاد پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در جریان خاصی ادامه یافت و توانست بیش از پیش ملت ایران را با فرهنگ و ادبیات آذربایجان آشنا کند.

امام جمعه تبریز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در دوران حیات استاد شهریار را نقطه عطفی در آثار آن بزرگمرد تاریخ شعر و ادب ایران زمین دانست و گفت: بی‌تردید استاد شهریار؛ شاعری متعهد و انقلابی بود که با دین‌داری و ولایت مداری توانست در اذهان مردم ایران بلکه دیگر کشورهای منطقه ماندگار شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که اغلب آثار استاد شهریار در مدح و ستایش اهل بیت عصمت و طهارت بوده و با مضامین اخلاقی و اعتقادی آمیخته شده است، گفت: شعر معروف "علی ای همای رحمت" تنها یکی از آثاری است که ارادت وافر این شاعر ولایی را به خاندان عترت نشان می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که اشعار شهریار با تبیین مناقب و فضایل اهل بیت(ع) زینت یافته است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی از این استاد فرزانه با عنوان «حکیم» یاد کرده‌اند که فرمودند؛ همان اوقاتی که شهریار برای انقلاب می‌سرود عده‌ای روشنفکر وابسته به حکومت قبل که با او ارتباط داشتند همواره او را مذمت و تهدید می‌کردند و می‌گفتند که نباید برای این نظام دل بسوزانی اما شهریار همچون کوه در مقابل ایشان می‌ایستاد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که مردم با اشعار استاد شهریار ارتباط مستمر دارند، افزود: شهریار با وقوع جنگ تحمیلی نیز خاموش نبود و تلاش کرد با حضور در جمع رزمندگان و بسیجیان دریادل تیزی قلمش را متوجه مسببان جنگ کند، بخشی از آثار استاد بازتاب مظلومیت و دلاورمردی رزمندگان اسلام است.

کد خبر 656540

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha