سعادت جامعه در گرو عمل به قرآن است

خبرگزاری شبستان: حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر حمایت دولت از مؤسسات مردمی و فعال در حوزه علوم و معارف قرآنی گفت: سعادت جامعه در گرو عمل به قرآن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در مراسم افتتاح ساختمان مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی در شهرک اندیشه تبریز، با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور اظهار داشت: تمامی نهادها مسؤولیت خطیر در این عرصه بر عهده دارند.
وی با بیان این‌که نیازمند برنامه‌ریزی اصول و هدفمند در راستای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم، خاطرنشان کرد: بارها در جلسات متعدد خواسته‌ام که سهم آذربایجان شرقی و دستگاه های استانی از میزان تربیت حافظان قرآنی مشخص شود تا برنامه ریزهای لازم در این راستا صورت گیرد.
امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که قرائت قرآن، مقذمه‌ای برای درک مفاهیم و در نهایت عمل به آموزه های آیات الهی است، خاطرنشان کرد: باید به این حقیقت مهم ایمان داشت که سعادت جامعه در گرو عمل به قرآن است، هرگونه انحراف از مسیر قرآن و عترت به ضرر جامعه تمام خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: قرآن و عترت جدا از یکدیگر نیستند، به عبارت دیگر آموزه های قرآن و اهل بیت مکمل یکدیگر هستند، در حقیقت ائمه اطهار علیهم السلام مفسران حقیقی آیات کلام الله مجید شناخته می‌شوند.
وی با بیان این‌که تاکنون آنگونه که باید در قبال قرآن به وظیفه خود به خوبی عمل نکرده ایم، گفت: درست است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات ارزشمندی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی صورت گرفته است، اما هنوز با نقطه ایده‌آل فاصله داریم؛ باید تمام در و دیوار شهرها آکنده از فضای قرآنی باشد.
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر حمایت دولت از مؤسسات مردمی و فعال در حوزه علوم و معارف قرآنی گفت: اقدامات و فعالیت‌های ارزشمند مؤسسه مهد قرآن و عترت در راستای ترویج فرهنگ، علوم و معارف قرآنی در منطقه شمال غرب کشور قابل توجه و تحسین‌برانگیز است.
وی با بیان این‌که دولت بایستی از شعار‌گرایی به عمل‌گرایی در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی حرکت کند، گفت: انتظار داریم فعالیت مؤسسات قرآنی تنها در امور قرآنی خلاصه نشود، امروز بایستی در چنین مراکزی به دنبال کادرسازی و تربیت نیروی انسانی مؤمن، متخصص و متعهد برای آینده نظام باشیم.

 

کد خبر 657143

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha