تولید ثروت به واسطه تولید علم حاصل می‌شود

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تولید علم با هدف خودکفایی و حفظ استقلال کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جمع دانش‌آموزان دبیرستان کلکته چی تبریز، اظهار داشت: تحصیل، تهذیب و ورزش سه توصیه مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان کشور است.
وی با بیان این‌که تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تولید علم با هدف خودکفایی و حفظ استقلال کشور است، خاطرنشان کرد: وابستگی علمی به کشورهای غربی منجر به وابستگی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی نیز می شود.
امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که وابستگی علمی به غرب همواره با تبعات مختلف فرهنگی و اجتماعی همراه بوده است، تصریح کرد: اگر مشاهده می کنیم که دشمنان نظام در مقابل رشد علم و دانش جوانان ایرانی در حوزه فناوری های نوین از جمله انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و نانو ایستادگی می کنند، به این دلیل است که دوست دارند ایران همیشه وابسته به غرب باقی بماند.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: اگر با خودباوری و تکیه بر هوش جوانان ایرانی در تولید علم همت کنیم؛ به یقین تعالی و پیشرفت نظام دور از انتظار نخواهد بود، حقیقت امر آنست که درخشش ایران اسلامی در عرصه های بین المللی به برکت جوانان تحصیل کرده و مهذب است.
وی با تأکید بر نقش معلمان در فعلیت بخشی به استعدادهای دانش آموزان یادآور شد: جوانان امیدهای آینده کشور هستند، باید دانست که لازمه آموزش و پرورش پویا ارتباط مستمر میان اولیا و مربیان است، در حقیقت نباید ارتباط بین خانه و مدرسه قطع شود.
امام جمعه تبریز با بیان این‌که والدین نباید از مسائل تربیتی و آموزشی فرزندان خود غافل شوند، گفت: ارتباط خانه و مدرسه، والدین و معلمان و همچنین فعالیت انجمن اولیا و مربیان بایستی به صورت جدی پیگیری شود، نباید مدیران مدارس به چنین انجمن هایی تنها با عنوان کمک به هزینه های جاری مدرسه نگاه کنند.
همچنین سعید شبستری خیابانی، سرپرست استانداری آذربایجان شرقی در سخنانی امنیت کشور را مرهون ایثار و فداکاری شهدای والامقام دانست و گفت: تربیت دینی دانش آموزان در کنار علم آموزی می تواند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در مقابله با توطئه های دشمنان نظام مصون نگه دارد.

 

کد خبر 657750

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha