طرح کاهش روابط با انگلیس برای تنبه این کشور و امثال آن است

یک نماینده اصولگرایی مجلس گفت: طرح کاهش روابط با انگلیس در واقع پاسخی به اقدامات و دخالت های این کشور درامور داخلی ماست.

 علی اصغر زارعی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره طرح کاهش روابط با دولت انگلستان به خبرنگار شبستان، گفت: رابطه جمهوری اسلامی ایران با انگلیس دارای پیشینه های تلخی است.

وی اظهار کرد:رفتاری که دولت انگلیس در گذشته با کشور ما داشته است،خاطرات تلخی را برای مردم ما به همراه داشته است، بر خورد دولت انگلیس در گذشته با کشور ما و نگاه دولت انگلیس به مردم ما نگاه استکباری و از موضع تحقیر ملت ما بوده است.

زارعی، تصریح کرد:دولت انگلستان همواره در جابجایی دولت ها در کشور ما دخالت داشته است و با رژیم صهیونیستی همواره فرصت هایی را برای دخالت در داخل کشور و تغییرات در داخل کشور ما تعقیب کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین بحثی که ما با دولت انگلیس داریم این است که این دولت یک از حامیان صدام و در واقع این دولت بانی خسارتها و خون شهدای ما به حساب می آید و لذا چنین پرونده سیاهی را دولت انگلیس در کشور ما دارد.

این نماینده اصولگرایی مجلس هشتم، ادامه داد: بعد از جنگ تصمیم  نظام بر این بود که به سازندگی کشور بپردازد و به پیشرفت و ارتقاء کشور فکر کند و به تعامل عادلانه با سایر کشورها اقدام کند و همین امر نیز باعث شد که دولت انگلیس در شرایط عادی در صدد عضویابی  افراد وابسته به خودش اقدام کند تا علیه جمهوری اسلامی و فعالیت هایش، برنامه ای داشته باشد.

وی، یاد آور شد:با توجه به رویکرد دولت دهم و در شرایط حاضر که مردم  ما بر شعارهای انقلاب و خط امام(ره) و تدبیر مقام معظم رهبری دارند و نظراتشان را در انتخابات و ایام مختلف نشان دادند این امر نیز باعث عصبانیت بیشتر دولت انگلیس شده است و توطئه هایی را انجام داده است.

زارعی، تأکید کرد: در فتنه سال 88 شبکه های اطلاع رسانی انگلیس در امور داخلی ما دخالت  کردند و هم از برخی عناصر و تشکل ها حمایت کردند.

وی گفت:در حال حاضر از جمله کشورهای که در بحث تحریم اقتصادی فشار عمده ای به کشور ما می آورد دولت انگلیس است.

این نماینده تهران در خانه ملت با اشاره ن به طرح کاهش روابط با انگلیس در سال گذشته از سوی برخی نمایندگان یاد آور شد: نمایندگان با مطرح کردن این طرح پیش بینی می کردند که دولت انگلیس که در فتنه سال 88 چنین پرونده سیاهی را برای خود ایجاد کرده است، ارتباط با این دولت چه فایده ای دارد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه دولت انگلیس با سایر دولت های اروپا ارتباط گسترده ای دارد و چه بسا بتواند از تحت تاثیر قرار دادن دولت های دیگر و همسو کردن آنها به خودشان فشارهای مضاعفی به ما بیاورد اما نمایندگان این طرح را مطرح کردند و قرار شد که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی شود و در مرحله اول به کاهش روابط با دولت انگلیس منتهی شود.

زارعی ادامه داد: در این خصوص در آن مرحله کوتاهی های صورت گرفت که، اگر همان موقع این طرح بررسی می شد سفیر انگلیس به خودش اجازه نمی داد به مردم ایران اهانت هایی در بحث حقوق بشر داشته باشد.

وی گفت:با اقداماتی که سفیران انگلیس در کشور ما کرده اند این طرح مجدداً در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح شد و به تصویب نیز رسید که امیدواریم وقتی هم به صحن علنی مجلس می آید مورد اقبال نمایندگان قرار گیرد.

این عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما خواهان ارتباط عادلانه با همه کشور ها بر اساس منافع ملی مان هستیم.

وی ادامه داد: ما اجازه نمی دهیم دولت انگلیس یا دولت های همانند انگلیس در امور داخلی ما دخالت کنند و بعد انتظارات دیگری از ما داشته باشند.

وی، با بیان اینکه این اقدام مجلس در واقع پاسخی است در برابر اقدامات و دخالت های دولت انگلیس، گفت: امیدوارم مسئولان وزارت خارجه دراین امر پیگیری کنند تا دولت انگلیس به نحوی در این قضایا سرجایش بنشیند.

زارعی تأکید کرد: بیش از اینکه ما نیاز به دولت انگلیس داشته باشیم؛ دولت انگلیس به دلیل تأثیری که انقلاب اسلامی بر سایر دولت ها و ملت ها داشته است؛ نیازمند به ارتباط با جمهوری اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد:امیدوارم این اقدام کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس باعث تنبهی برای برخی از دولت های دیگر که خودسرانه در این زمینه کارهایی می کنند شود و فکر نکنند می توانند در برابر خواست ملت ما عرض، اندام کنند.

پایان پیام/

کد خبر 6593

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha