ارسال ۷۶ مقاله و ۱۰ پایان نامه به دبیرخانه همایش علامه جعفری

خبرگزاری شبستان: تاکنون ۷۶ مقاله و ۱۰ پایان نامه به دبیرخانه همایش ملی بزرگداشت مقام علمی و معنوی مرحوم علامه جعفری در تبریز رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام رحیم شاهدی، دبیر علمی همایش ملی بزرگداشت مقام علمی و معنوی علامه جعفری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، به ارایه گزارشی از فعالیت کمیته‌های علمی و اجرایی همایش پرداخت و اظهار داشت: تاکنون 76 مقاله و 10 پایان نامه به دبیرخانه همایش ملی بزرگداشت علامه جعفری در تبریز رسیده است.
وی با بیان این‌که دبیرخانه همایش در دانشگاه هنر اسلامی تبریز فعال است و عموم پژوهشگران و اندیشمندان تا پایان ماه جاری فرصت دارند؛ مقالات خود را ارسال کنند، افزود: قرار است از صاحبان آثار برگزیده به صورت ویژه تجلیل شود، ضمن این‌که به اساتید برجسته حوزه و دانشگاه نیز سفارش مقاله داده شده است.
حجت الاسلام شاهدی با بیان این‌که همزمان با همایش، برای نخستین بار مجموعه آثار استاد در 11 جلد رونمایی خواهد شد، تصریح کرد: تمامی آثار به همت مؤسسه تدوین و نشر آثار علامه جعفری زیر نظر شاگردان آن استاد فرزانه تنظیم و تدوین شده‌ است.
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی سهند تبریز با اشاره به این‌که مقالات علمی و ترویجی و علمی پژوهشی به صورت سخنرانی در روز دوم همایش ارایه خواهند شد، گفت: مقالات دریافتی در چهار موضوع اصلی «معرفت شناسی»، «فلسفه هنر»، «علم و دین» و «فلسفه حقوق بشر» تقسیم بندی می شوند.
وی ادامه داد: همایش در دو بخش بزرگداشت علامه جعفری و علمی پژوهشی برگزار می شود، گفت: روز نخست همایش 24 آبان در تالار اجتماعات مصلای امام خمینی تبریز از ساعت 8 صبح با حضور سخنرانان ویژه خواهد بود و روز دوم در دانشگاه هنر اسلامی و با هدف ارایه مقالات برگزیده برگزار می شود.
دبیر علمی همایش ملی بزرگداشت مقام علمی و معنوی علامه جعفری با اشاره به میهمانان ویژه همایش یادآور شد: پرفسور رشاد، استاد گلشنی، آیت الله احمدی، دکتر نصری، دکتر پارسانیا، حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه و همه اساتیدی که سال‌ها در جوار استاد تلمذ کرده اند، در این همایش دو روزه حضور و سخنرانی خواهند داشت.
وی با بیان این‌که بیش از ۲۰ حوزه علمیه، دانشگاه، پژوهشگاه، نهاد و بنیاد با ستاد برگزاری این همایش تعامل و همکاری دارند، خاطرنشان کرد: همایش ملی بزرگداشت مقام علمی و معنوی علامه جعفری قرار است طی روزهای 24 و 25 آبان ماه سال جاری در تبریز برگزار شود.

 

کد خبر 660015

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha