اتباع خارجی حاضر در كشور باید تابع قوانین و مقررات باشند

خبرگزاری شبستان: فرماندار یزد با اشاره به حضور برخی از اتباع به صورت غیر مجاز در کشور گفت: اتباع خارجی حاضر در كشور باید تابع قوانین و مقررات باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل از روابط عمومی فرمانداری یزد، جلسه كمیته ساماندهی اتباع خارجی شهرستان یزد امروز (24 مهر) با حضور فرماندار، مدیركل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری، معاونین فرمانداری و دستگاه های اجرایی عضو این كمیته تشكیل شد.

 

مصطفی سالاری، فرماندار یزد در این جلسه گفت: با توجه به پیگیری های صورت گرفته كمیته ساماندهی اتباع خارجی در سطح شهرستان تشكیل شده كه امیدواریم در نیمه دوم سال 96 این موضوع به صورت جدی پیگیری شود تا بتوانیم با ارائه راهكارهای جدید ضمن رفع مسائل و مشكلات موجود، پاسخگوی مطالبات مردم در این زمینه باشیم.

 

وی با تأكید به ساماندهی اتباع خارجی در سطح شهرستان یزد تصریح كرد: در نظر داریم تا با هماهنگی و اهتمام ویژه دستگاه ها قوانین مربوط به نحوه سكونت، اشتغال، تحصیل فرزندان و ... اتباع به نحو مطلوبی اجرایی شود و با ارتقا خدمات بهداشتی و آموزشی و فرهنگی زمینه آشنایی هر چه بیشتر آنان با آداب و فرهنگ ایران اسلامی را فراهم سازیم.

 

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان یزد با اشاره به سیاست های نظام جمهوری اسلامی در خصوص اتباع خارجی گفت: متاسفانه برخی از رسانه های خارجی با جو سازی به دنبال القا در مورد رفتار نامناسب جمهوری اسلامی ایران با مهاجرین به مخاطبین خود هستند در حالیكه مسئولان عالی رتبه ی كشور بارها در مجامع عمومی تأكید بر اقدامات اخلاقی و رعایت قوانین و مقررات با این افراد داشته اند.

 

سالاری در ادامه همچنین به ثبت جهانی شهر یزد در یونسكو اشاره كرد و خاطرنشان ساخت: در آینده ای نزدیك به شاهد حضور گسترده گردشگران خارجی در شهر تاریخی یزد هستیم، بنابراین لازم است در همه حوزه ها زمینه را برای میزبانی شایسته از این گردشگران كه از اقصی نقاط دنیا هستند و سفیران ایران محسوب می شوند را  فراهم نماییم.

 

فرماندار یزد در پایان خواستار تشكیل جلسات این كمیته به صورت ماهیانه شد و ابراز داشت: در جلسه بعدی برش شهرستانی وظایف دستگاه های اجرایی در موضوعات مختلف ساماندهی اتباع خارجی تهیه و ابلاغ می شود.

کد خبر 662791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha