ارائه راهكارهای علمی و كاربردی برای مقابله با بحران ها

خبرگزاری شبستان: فرماندار یزد بر آمادگی همه جانبه مدیران در زمان های بحرانی تأكید كرد و گفت: مدیران توانمند افرادی هستند كه بتوانند در شرایط بحرانی با استفاده از راهكارهای علمی و كاربردی از میزان خسارت های جانی و مالی بكاهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل از روابط عمومی فرمانداری یزد، جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان یزد با دستور كار بررسی كارخواسته ارسالی از اداره كل مدیریت بحران استان با موضوع طراحی سایت های امداد و نجات و اسكان شهرستان بعد از وقوع بحران امروز (26 شهریور) با حضور فرماندار، سرپرست شهرداری یزد و دستگاه های اجرایی عضو این شورا در استان یزد تشكیل شد.

 

مصطفی سالاری فرماندار یزد در این جلسه با بیان اینكه در وقوع بحران های طبیعی باید زمان طلایی یعنی اقدام در کوتاه ترین زمان ممکن مدنظر قرار گیرد گفت: مدیران ذیربط باید در مواقع بحرانی نسبت به وظایف خود آگاه باشند و به موقع تصمیم گیری كنند.

 

فرماندار یزد هدف از اجرای مانور و كارگاه آموزشی را بالا بردن انگیزه و سطح آگاهی، افزایش مشارکت و کاهش زمان فعال شدن تیم بحران در مواقع ضروری، افزایش پاسخگویی به سوانح و حوادث و سرعت عمل نیروهای امداد و نجات در مواجهه با بحران های احتمالی دانست و افزود: انتظار داریم دستگاه های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران در این مانورها و كارگاه حضور فعال و اثر بخشی را داشته باشند.

 

وی لازمه امدادرسانی سریع و مؤثر، وجود آمادگی و زیرساخت‌های لازم در جامعه بیان کرد و تأکید كرد: ضرورت دارد مسیر ارتقاء آموزش همگانی هموار و گام‌هایی اصولی و اساسی  در این زمینه برداشته شود .

 

در این جلسه همچنین جعفر امین مقدم، سرپرست شهرداری یزد بخشی نگری را مهم ترین آسیب زنجیره مدیریت بحران عنوان كرد و اظهار داشت: همكاری و هماهنگی همه دستگاه های اجرایی عضو این شورا در مقابله صحیح با بحران ها و همچنین كاهش خسارات ناشی از آن مهم و برجسته است.

 

در این جلسه چهار ساعته در خصوص مكان یابی سایت های اسكان اضطراری بعد از بحران و الزامات آن بحث و تبادل نظر شد.

 

پیش بینی سایت های امداد و نجات و اسکان اضطراری در مناطق مختلف شهر به ویژه بافتهای فرسوده و تاریخی، هماهنگی لازم برای تشکیل حداقل 55 تیم آماده برای موارد آبکشی در زمان بارندگی های احتمالی و طراحی فضاهای خدماتی و بهداشتی در بوستانهای شهری و همچنین استفاده دو منظوره مكان های مدنظر، از دیگر مباحث مهمی بود كه در این جلسه عنوان شد.

کد خبر 656179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha