شیعیان باید مبلغ محاسن و علوم اهل بیت(ع) باشند

خبرگزاری شبستان:موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) با بیان اینکه شیعیان باید مبلغ محاسن و علوم اهل بیت(ع) باشند، گفت: جایگاه ولایت فقیه تمرینی برای لحظه ظهور است تا دیگر مردم از روی غفلت امامی را به قتلگاه نبرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، آیت‌الله رو‌ح‌الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج)، شب گذشته در مراسمی که به همت هیات شهدای گمنام دانشگاه امام صادق(ع) در مسجد همین دانشگاه برگزار شد، گفت: شیعیان باید مبلغ محاسن اهل بیت(ع) باشند.

 وی افزود: امام رضا(ع) فرمودند: اگر محاسن ما را مردم می‌دانستند از ما تبعیت می‌کردند؛ بنابراین شیعیان در حد ظرفیتشان باید علوم اهل بیت(ع) را یاد بگیرند و از فضائل آن بزرگان آگاهی داشته باشند و به دیگران بیان کنند.

آیت‌الله قرهی با تاکید بر اینکه شیعه باید در زمینه بحث امام و امت بسیار کار کند، ابراز کرد: اگر مردم از جایگاه امام و ولایت مطلع بودند هرگز دچار مشکلاتی که امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، نمی‌شدند.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) ادامه داد: روزی که امام راحل فرمودند: حصر آبادان باید شکسته شود کسی به این سخن اعتراضی نکرد با این حال که ما فاقد ابزار و تسلیحات نظامی بودیم حتی سیم خاردار هم نداشتیم اما با این وجود حصر آبادان شکسته شد چون مردم همه یک امت و امام بودند. اگر پس از رحلت رسول خدا(ص) مردم از امامت اطاعت می‌کردند اوضاع بشر امروز این نبود.

وی با اشاره به اینکه امام حقیقی عصر ما امام زمان(عج) است، اظهار داشت: ولایت فقیه امروز به عنوان امام و پیشوای مسلمین تمرینی برای لحظه ظهور است تا در هنگام ظهور مجدد مردم امامی را به قتلگاه نبرند بنابراین اطاعت از ولایت فقیه نیز بر همه یک امر واجب است.

 

کد خبر 670554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha