سالیانه بیش از 800 هزار نفر به حج عمره مشرف می شوند

مدیر سازمان حج و زیارت گیلان با اشاره به آغاز مهلت ثبت نام حج عمره از 24 شهریور به مدت یک ماه، اظهار کرد: 189 شعبه بانک های ملی و ملت در گیلان برای ثبت نام حج عمره فعال هستند.

حسن یگانه، مدیر سازمان حج و زیارت گیلان در گفتگو با خبرنگار شبستان از گیلان، اظهار کرد: نام نویسی سفر حج عمره از روز 24 شهریور تا 24 مهر به مدت یک ماه در بانک های عامل ملی و ملت استان انجام می شود.


وی با اشاره به مدارک مورد نیاز برای ثبت نام حج عمره، تصریح کرد: متقاضیان برای ثبت نام باید کارت ملی، فتوکپی شناسنامه و مبلغ ودیعه گزاری را به یکی از شعب بانک های ملی و ملت در سراسر گیلان تحویل و کارت ثبت نام حج خود را دریافت کنند.


مدیر سازمان حج و زیارت گیلان، با اشاره به اینکه ثبت نام عمره به صورت حضوری و اینترنتی انجام می شود، تاکید کرد: کسانی که از طریق اینترنتی اقدام به ثبت نام نام سفر حج عمره می کنند باید با سیستم پرداخت اینترنتی آشنایی داشته باشند.


یگانه با بیان اینکه با هماهنگی بانک های عامل استان، 189 شعبه بانک ملی و ملت ثبت نام حج عمره سال جاری را انجام می دهند، خاطرنشان کرد: بانک ملی با 132 شعبه و 22 باجه و بانک ملت با 57 شعبه و 10 باجه آماده ثبت نام از متقاضیان سفر به حج عمره می باشد.

 

سالیانه بیش از 800 هزار نفر به حج عمره مشرف می شوند
وی با اشاره به زمان اعزام متقاضیان ثبت نام حج عمره سال جاری، ادامه داد: با توجه به آمار متقاضیان دارای فیش که ثبت نامی سال های گذشته هستند و با توجه به اعزام سالیانه بیش از 800 هزار نفر، ثبت نامی های سال 90 از سال 93 به سفر حج عمره اعزام می شوند.


مدیر سازمان حج و زیارت گیلان، با بیان اینکه ثبت نام در روز های اول و آخر، تاثیری در اعزام زود و یا دیر متقاضیان به سفر حج نمی باشد، گفت: اعزام زائران سفر حج عمره به صورت قرعه کشی و بعد از پایان ثبت نام انجام می شود.


یگانه با اشاره به ثبت نام گروهی عمره گذاران در زمان ثبت نام، یادآوری کرد: متقاضیان می توانند تا سقف 25 نفر به صورت گروهی ثبت نام کنند تا به صورت جمعی به سفر حج عمره مشرف شوند.

 

مبلغ ثبت نام حج عمره به صورت علی الحساب است و مبلغ نهایی در سال تشرف محاسبه و  اعلام می شود

وی تصریح کرد: با وجود قانون کشور عربستان، اعزام بانوان زیر 45 سال در سفر ممنوع شده است، تصریح کرد: به همین منظور این اشخاص باید با یکی از محارم مانند همسر، پدربزرگ، عمو، دایی، داماد دختری، داماد خواهری، برادر و برادر زاده در سفر همراه حضور یابند.


مدیر سازمان حج و زیارت گیلان با بیان اینکه مبلغ سپرده گذاری برای ثبت نام حج عمره برای افراد بالای 10 سال، 800 هزار تومان و برای افراد زیر 10 سال، 600 هزار تومان می باشد، تاکید کرد: این مبلغ به صورت علی الحساب است و مبلغ نهایی در سال تشرف محاسبه و اعلام می شود.


یگانه با اشاره به اینکه محدودیتی برای ثبت نام افرادی که در دوره های گذشته برای اعزام به حج عمره ثبت نام کرده اند وجود ندارد، افزود: چنانچه فردی در این دوره دو بار ثبت نام کند، یک بار محاسبه می شود.

 

امکان برقراری پرواز های 10 روزه حج عمره وجود دارد
وی با بیان اینکه سهمیه ای از قبل برای اعزام هر استان به حج عمره معین نشده است، اظهار کرد: میزان اعزام زائر در هر سال به تعداد ثبت نامی ها در هر استان بستگی دارد.
 

مدیر سازمان حج و زیارت گیلان با بیان اینکه هم اکنون سفر حج عمره در 12 روز انجام می شود، اذعان کرد: با طرح برنامه ای در سازمان حج و زیارت با توجه به اینکه تعدادی از زائرین در مشاغل حساس مشغول به کار هستند و محدودیت زمانی دارند، امکان برقراری پرواز های 10 روزه به حج عمره نیز انجام شود.


پایان پیام/

کد خبر 67233

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha