ارتقای ورزش های همگانی با رویکرد محلات و ایجاد « شهر هوشمند»، اولویت اساسی شورای شهر یزد است

خبرگزاری شبستان: عضو شورای شهر یزد با اشاره به فعالیت های کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد گفت: ارتقای ورزش های همگانی با رویکرد محلات و ایجاد « شهر هوشمند»، اولویت اساسی شورای شهر یزد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، ونوس عامری، عضو و خزانه دار شورای اسلامی شهر یزد امروز ( 27 آذر) در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: پیگیری فعالیت های اجتماعی و فرهنگی به عنوان اولویت برای این شورا است که به منظور ایجاد زیر ساخت ها ایجاد چندین فرهنگسرا و مراکز اجتماعی از جمله اقدامات ما خواهد بود.

 

وی افزود: اولین رویکرد ما افزایش نشاط اجتماعی است که خواسته شهر است و مرتب آن را نیز دنبال می کنیم و در این راستا نیز بهبود سبک زندگی شهروندی به کمک آموزش های اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله فعالیت های ما است.

 

عضو شورای شهر یزد خاطرنشان کرد: ساماندهی مهاجرین داخلی و خروجی از شهرها به عنوان رویکرد دیگر ما است که آن را در استان دنبال می کنیم زیرا همراه با ورود مهاجرین ما شاهد خروج نخبگان هستیم.

 

عامری بیان کرد: ارتقای ورزشهای همگانی با رویکرد محلات به عنوان برنامه دیگر ما است که زیستن با هم را دنبال میکنیم و همراه با لذت از ورزش تعامل را بیشتر شاهد باشیم.

 

وی افزود: در افق چهار ساله هدف ما این است که باشگاه داری و ورزش های مورد اقبال جامعه را حمایت کنیم و شاید باشگاه ورزشی نیز داشته باشیم و به خصوص در زمینه بانوان نیز این را دنبال کنیم.

 

عضو شورای شهر یزد ادامه داد: رویکرد فرهنگی ما به نحوی است که در نظر داریم تا اولویت هایی مثل ارتقای سرانه کتابخوانی، کمک و حمایت از هنرمندان در جهت رفع مشکلات شهری و ارتقای مشارکت شهروندی به عنوان اولویتی برای ما است.

 

عامری بیان کرد: کمیسیون شهر هوشمند از جمله اقدامات دیگر است که اتاق فکری در دانشگاه یزد در این زمینه تشکیل شد و در یک سال گذشته خروجی های خوبی داشته است.

 

وی افزود: تجربیات و دانسته های ما از این رویکرد شهر هوشمند در شهرهای دیگر جهان نشان میدهد که انتخاب ما برای برنامه ریزی در جهت رسیدن به شهر هوشمند به عنوان یک ضرورت است.

 

عضو شورای شهر یزد بیان کرد: « شهر هوشمند» در واقع به ما می گوید که چگونه از امکانات شهر برای ارتقای کیفیت زندگی استفاده کنیم و زمانی که تصمیم میگریم حمل و نقل خود را از خودروهای تک سرنشین به سمت وسایل عمومی حرکت دهیم میتوانیم به خوبی در این زمینه هوشمندی گام برداریم.

 

عامری گفت: رویکرد ما حرکت یزد به سمت « شهر هوشمند» است و تصمیم به ایجاد کمیسیون داشته ایم و برنامه ریزی های مناسبی برای آن انجام شده است.

کد خبر 676981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha