ایجاد شبهه دسیسه شیطان در انحراف مومنان است

خبرگزاری شبستان:استاد حوزه علمیه با بیان اینکه گام نهادن در مسیر شبهه نافرجام است، گفت: کسانی که امروز با شبهه پراکنی امر باطل را در نظر مردم حق جلوه می‌دهند ایادی شیطان هستند تا مومنان را از راه صراط منحرف کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام سید حسین مومنی استاد حوزه علمیه، یکشنبه شب در هیات میثاق باشهدای دانشگاه امام صادق(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: بی تردید اتصال به کلام معصومین سعادت دنیا و آخرت انسان را تضمین می‌کند.

وی افزود: انسان باید به دستوراتی که ائمه اطهار(ع) برای سعادت بشر ایراد فرمودند آگاهی یافته و با تمام وجود به کلام آنان باور داشته باشد تا بتواند عامل به آن دستورات شود، در این صورت است که سعادت دنیوی و اخروی انسان تضمین می‌شود.

حجت الاسلام مومنی با استناد به کلام امام رضا(ع) خطاب به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که فرمودند: ای عبدالعظیم سلام مرا به دوستانم برسان و به محبانم بگو اجازه ندهید که شیطان بر شما مسلط شود چرا که راه‌های ورودی شیطان را باید بست، ابراز کرد: انسان عاقل اگر نسبت به راه‌های نفوذی شیطان آگاهی یابد به طور قطع سدی در برابر شیطان ایجاد می‌کند تا مانع تحقق و عملی شدن اهداف شیطان شود.

استاد حوزه علمیه یکی از راه‌های نفوذ شیطان را نگاه آلوده و حرام بیان کرد و اظهار داشت: گوش، چشم، زبان، شهوت و خوراک راه‌های نفوذ شیطان به شمار می‌روند بنابراین انسان باید مراقب ورودی‌ها و خروجی‌هایی که از این طریق حاصل می‌شود، باشد.

وی با اشاره به اینکه شیطان از چهار جهت انسان را مورد حمله قرار می‌دهد تا او را گمراه کند، گفت: همه هم و غم شیطان این است که انسان را از وادی شکر و عبودیت منحرف کرده و او را در منجلاب گناه گرفتار کند.

حجت الاسلام مومنی آسان جلوه دادن قیامت و آخرت در مقابل دیدگان انسان را از حربه‌های شیطان برای منحرف ساختن انسان دانست و عنوان کرد: یاد مرگ انسان را از غفلت زدگی رها می‌کند.

استاد حوزه علمیه در ادامه با بیان اینکه شیطان گناه را در نظر انسان زیبا جلوه می‌دهد تا او را از راه سعادت به مسیر ضلالت هدایت کند، گفت: کسانی که امروز با شبهه پراکنی امر باطل را حق معرفی می‌کنند خود ایادی شیطان هستند تا مردم را از مسیر صراط منحرف کنند بنابراین گام نهادن در مسیر شبهه نافرجام است.

وی با تاکید بر اینکه شیطان در برابر خداوند فاقد قدرت است، خاطر نشان کرد: کسانی که در همه حال خداوند را یاد می‌کنند و تنها از او طلب یاری و استعانت می‌جویند به طور قطع شیطان هرگز بر آنان مسلط نمی‌شود.

کد خبر 678367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha