جزئیات تفاهم نامه همکاری وزارت ارشاد با استانداری آذربایجان شرقی تشریح شد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی جزئیات تفاهم نامه همکاری وزارت متبوع و استانداری این استان را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران به تشریح نتایج سفر اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان پرداخت و اظهار داشت: نخستین سفر کاری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به آذربایجان شرقی، سرشار از برکاتی مهم برای عرصه فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان بوده است.

وی با بیان این‌که سفر وزیر به لحاظ توسعه زیرساخت ها و فضاهای فرهنگی- هنری به امضای تفاهم نامه ای منجر شد که نتایج مثبت آن در دو یا سه سال آینده آشکار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه همکاری در قالب هشت ماده میان سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجید خدابخش استاندار آذربابجان شرقی امضا شد.

محمدپور موضوع و محورهای همکاری این تفاهم نامه را شامل تکمیل و تجهیز طرح های نیمه تمام تملک دارایی های سرمایه ای فرهنگی و هنری آذربایجان شرقی و توسعه فعالیت های دینی، فرهنگی و هنری در حوزه های مختلف با لحاظ تبریز 2018 عنوان کرد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این تفاهم نامه به مشارکت در تکمیل مرحله دوم طرح راه اندازی و تجهیز استودیوی ضبط آثار صوتی و تصویری قرآنی تبریز به مبلغ 2 میلیارد ریال متعهد شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی حمایت از فعالیت های قرانی در سال 97 به مبلغ 6 میلیارد ریال و افزایش سهم حمایت از فعالیت های قرآنی وزارتخانه نسبت به سال 96 به میزان 60 درصد را از دیگر مفاد تفاهم‌نامه عنوان کرد و گفت: توسعه آموزش و تقویت زیرساخت های فرهنگی و هنری استان و توجه به فرهنگ و هنر اقوام استان و بهره گیری از دیگر محورهای تفاهم نامه بوده است.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این تفاهم نامه متعهد به تکمیل و تجهیز تالار مرکزی تبریز با اعتبار 280 میلیارد ریال، تکمیل و تجهیز موزه هنرهای معاصر تبریز با 150 میلیارد ریال و تامین 50 درصد اعتبار مورد نیاز نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، روز ملی شعر و ادب و جایزه ادبی استاد شهریار شده است.

محمدپور کمک سالانه 4 میلیارد ریال برای تجهیز مجتمع های فرهنگی و هنری در حال ساخت در شهرستان های اسکو، آذرشهر، کلیبر، هوراند و خداآفرین و مجموعه فرهنگی تاریخی مقبره الشعرا را از دیگر تعهدات وزارت ارشاد اعلام کرد و گفت: در این تفاهم نامه مدیریت و اجرای طرح های تحقیقاتی و انتشاراتی بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان به مبلغ 15 میلیارد ریال نیز مورد اشاره قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که انتقال برخی از رویدادهای ملی و بین المللی مرتبط با وزارت از مرکز به استان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی از مهم‌ترین محورهای تفاهم‌نامه بوده است، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متعهد شده تا سالانه حداقل 10 میلیارد ریال به فعالیت های فرهنگی، هنری و دینی و انجمن های فرهنگی و هنری کمک کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که برگزاری بیست و پنجمین دوره جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوان در شهریور 97 در تبریز و اختتامیه جشنواره پروین اعتصامی از دیگر بندهای تفاهم نامه است، گفت: تفاهم نامه به برگزاری هفته های فرهنگی و هنری تبریز و جشنواره استانی و یا فرامرزی مطبوعاتی با کشورهای همسایه نیز اشاره شده است.

محمدپور ادامه داد: کمک به تبدیل سالن های مجتمع های فرهنگی و هنری به سالن سینما در شهرستان عجب شیر و ملکان، برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در استان و ایجاد دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در منطقه آزاد ارس، برگزاری جشنواره آواها و نغمه ها به صورت بین المللی در هفته قرآن و عترت و تجهیز کانون های مساجد از مفاد تفاهم نامه مذکور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: حمایت از رسانه های محلی با رویکرد اطلاع رسانی تبریز 2018، انتشار ویژه نامه های موثر در حوزه گردشگری تبریز و ارائه تسهیلات کم بهره به بنگاه های مطبوعاتی از دیگر تعهدات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تفاهم نامه منعقد شده با استانداری آذربایجان شرقی بوده است.

کد خبر 681217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha