اشکال شرعی دیرکرد در پرداخت باقی وجه عمره متوجه متقاضی است!!

علی رغم اعلام نظر مراجع مبنی بر حرام بودن دریافت تسهیلات با سود 14درصد برای تشرف به عمره،بانک ملت بازپرداخت ودیعه متقاضیان را غیرممکن و اشکال شرعی دیرکرد در پرداخت وجه باقیمانده را متوجه ثبت نام کنندگان دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، درپی اعلام نظر مراجع تقلید مبنی بر ربوبی و حرام بودن ثبت نام در عمره مفرده با استفاده از تسهیلات بانک های عامل با سود 14 درصد، متقاضیانی که طی روزهای گذشته نسبت به این امر اقدام کرده بودند، خواستار دریافت وجوه پرداختی خود شدند.

بنابراین گزارش، امروز و پس از اعلام نظر مراجع و پاسخ استفتای دفتر مقام معظم رهبری افراد ثبت نام کننده از طریق مراجعه به شعب مختلف بانک های عامل وضعیت ثبت نام اقساطی خود برای تشرف به عمره مفرده را پیگیری کردند.

این در حالی است که بانک ملت بازپرداخت ودیعه 3 میلیون ریالی متقاضیان را غیرممکن دانسته و خواستار پرداخت الباقی مبلغ عمره مفرده یعنی 5 میلیون ریال برای تسویه حساب با خود شده است.

البته بانک ملت تنها به این عدم همکاری اکتفا نکرده و مسئولیت شرعی این معامله حرام به لحاظ احکام دینی را در صورت تعلل یا عدم همکاری متقاضیان در پرداخت باقی مانده وجه عمره متوجه شخص متقاضیان دانست نه خود!
شایان ذکر است، بنابر سخن مسئول وام یکی از شعب بانک ملت دریافت کنندگان وام عمره مفرده تا زمانی که اقدام به تسویه وام دریافتی نکنند باید سود 14 درصد آن را بپردازند که خود این امر به تنهایی و پس از تاکیدات مکرر مراجع و حتی اعلام عمومی پاسخ استفتاء از دفتر مقم معظم رهبری جای سوالات بسیار دارد که آیا نظام باندکداری اسلامی واقعا وجود خارجی دارد یا تنها در حد حرف معنا می یابد؟

پایان پیام/
 

کد خبر 68783

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha