بسیاری از مشکلات جامعه ناشی از بی توجهی به عقلانیت و اخلاق/ طلایه‌داران تربیت در سمنان تجلیل شدند

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه بسیاری از مشکلات جامعه ناشی از بی توجهی به عقلانیت و اخلاق است، گفت: نبود آمیختگی اخلاق در دین وسیاست باعث بروز آسیب های اجتماعی می شود.

به گزارش  خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی اداره آموزش وپرورش استان سمنان،سعید ناجی در همایش تجلیل از طلایه‌داران تربیت در سمنان با بیان این مطلب که تربیت با جان آدمی در ارتباط است و آنچه سرشت آدمی را می‌سازد، تربیت است گفت: اسلام دین اخلاق بوده و بین عقلانیت و اخلاق پیوندی غیر قابل انکار وجود دارد که متاسفانه بسیاری از مشکلات جامعه ناشی از بی‌توجهی به عقلانیت و اخلاق است.

 

ناجی با تاکید بر تلاش برای  پرورش انسانی که در ذاتش، روح و فطرت الهی نهفته است ادامه داد: اگر در بین نهادهای حکومتی، آمیختگی اخلاق در دین و سیاست وجود نداشته باشد به طور قطع آسیب‌های جدی در جامعه بوجود آمده و خروج از مسیر اصلی خواهیم بود و اثرگذاری فعالیت‌ها دچار اخلال  می شود.

 

وی نقش معلمان و مربیان آموزش‌وپرورش در تربیت آینده‌ سازان به خصوص در حوزه اخلاق و تربیت را اثرگذار عنوان کردوافزود: همچنین خانواده نیز به عنوان اولین نهاد وظیفه اساسی در تربیت افراد و پرورش اخلاقی آنان برعهده داشته ونقش این نهاد بسیار اساسی ومهم است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ایجاد اعتماد وتمرکز بین جوانان را مهم خواند وافزود: ادامه داد: اگر پاسخ صحیح و مناسب به سؤالات و ابهامات این قشر ارائه نشود؛ موجب از دست رفتن سرمایه‌های اجتماعی می‌‌شود.‌

 

ناجی پیوند بین اخلاق و عقلانیت وترویج آموزه های دینی در جامعه را موجب انسجام عنوان کردوگفت: خرافه‌گرایی، معصوم و بزرگ جلوه دادن و تحریف‌ها برای اثبات موجودیت برخی از افراط، انتقاد، نسل‌کشی‌ها و ... از معضلات است که باید در جهت ترویج صداقت و جلوگیری از دروغ و دروغ‌گویی تلاش شود.

 

وی گفت: باید برای جلوگیری از بروز منکر و ترغیب به معروف و رعایت موضوعات اخلاقی، رعایت انصاف و ارائه محبت به‌جای خشونت و تحکم آن و نیز توجه به دانش‌ورزی و رواج و توصیه گفتگو و رواج قانونمندی و جلوگیری از قانون‌گریزی و منفعت‌طلبی شخصی تلاش کنیم.

 

کد خبر 692373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha