ایجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد در کشور

خبرگزاری شبستان: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در سال ۱۳۹۶ که مقام معظم رهبری روی بحث اشتغال اصرار داشتند، کمیته امداد توانست ۱۵۰ هزار فرصت شغلی را در کشور ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الله عبدالملکی پیش از ظهر امروز (12 اسفند) در مراسم جشن توانمندی یک هزار و 800 خانواده تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین که در سالن اجتماعات شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، بیان کرد: خداوند متعال را شاکر هستیم که تلاش همکاران در استان ثمر داده و هزاران نفر از خانواده های امداد مستغنی شده و برخی به حدی از توانایی رسیده اند که خود حامی دیگر نیازمندان هستند.

 

وی ادامه داد: در سال 1396  که مقام معظم رهبری روی بحث اشتغال اصرار داشتند، کمیته امداد توانست 150 هزار فرصت شغلی را در کشور ایجاد کند و این نتیجه زحماتی است که دوستان در سطح استان ها کشیدند و جای تشکر از مدیرکل کمیته امداد استان و استاندار محترم قزوین وجود دارد.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: برای توسعه اشتغال، مردم باید پای کار باشند ولی پای کار آمدن مردم نیازمند این است که دولت و نهادها زمینه سازی کنند و بخشی از زمینه سازی، هدایت و مدل سازی است و کمیته امداد بهترین مدل های اشتغالزایی را در کشور ایجاد کرده است.

 

وی تأکید کرد: کمیته امداد قبل از اعطای وام، مشاوره می دهد و بعد از آن هم نظارت دارد؛ دومین نیاز در این حوزه پشتیبانی است و کمیته امداد بخشی از محصولات مددجویان را خریداری می کند و هر جا نیاز به تسهیلات مجدد یا آموزش باشد، این پشتیبانی را انجام می دهد.

 

در ادامه استاندار قزوین اظهار کرد: خوشحال هستم در جمع شما ولی نعمتان عزیز هستم و از حضور شما تشکر می کنم و از مجموعه کمیته امداد که منشا خدمات خوبی برای استان قزوین بوده است، تشکر می کنم.

 

عبدالمحمد زاهدی اعلام کرد: کمیته امداد فعالیت های متنوعی دارد و خدمات متنوعی را به مددجویان ارائه می کند و مهمترین کار این نهاد خودکفایی و توانمندسازی است.

 

وی تصریح کرد: کمیته امداد از نهادهایی است که دوست دارد کوچک شود و هرچه مددجویان کمیته امداد خودکفا شوند، کار کمیته امداد کمتر می شود و این نهاد در این حوزه هم تلاش می کند و برنامه های خوبی دارد البته این موضوع به همت مددجویان هم بازمی گردد که کمک کنند و مساعدت خیران هم در این حوزه نقش دارد.

 

استاندار قزوین خاطر نشان کرد: کاری که کمیته امداد انجام می دهد عنوانش توانمندسازی است و باید توجه داشت خداوند متعال به همه انسان ها توانی داده و انسانی نیست که فاقد توان باشد و کار کمیته امداد کشف این توانایی ها است و سپس توان افزایی کرده و افراد خودکفا می شوند.

 

وی یادآور شد: من هر هفته فعالیت های کمیته امداد  را رصد می کنم و قطع یقین ما از طریق تسهیلات بانکی که در اختیارمان هست تلاش می کنیم بیشتر به این مجموعه کمک کنیم.

 

کد خبر 693102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha