جشن تولد ایتام کمیته امداد استان مرکزی برگزار شد

خبرگزاری شبستان: در مراسمی با حضور جمعی از خیرین و نیکوکاران و حامیان جشن تولد ایتام کمیته امداد استان مرکزی در سالن آیت الله اراکی برگزار شد.

به گزار ش خبرگزاری شبستان از اراک، در مراسمی که با حضور ایتام کمیته امداد و جمعی از خیرین و نیکوکاران و حلامیان برگزار شد، تولد ایتام تحت پوشش این نهاد جشن گرفته و هدایایی به این عزیزان اهدا شد.


عدالت بهرامی، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی رحمه الله استان مرکزی  دراین مراسم ضمن تبریک به ایتام  و تقدیر از خیرین و نیکوکاران گفت:  شادکردن دل افراد به ویژه نیازمندان ، حمایت از ایتام و دستگیری از نیازمندان امری پسندیده است که اجرا و پاداشی عظیم در درگاه خداوند دارد.

 

وی افزود: وجود كودكان يتيم كه پدر يا والدين خود را در طفوليت از دست داده اند در هر جامعه‌ای اجتناب ناپذير است و اين كودكان در همه اديان الهي مورد توجه بوده و بر ضرورت تعهد نسبت به آنان و اظهار لطف به  آنها تاكيد بسيار شده است.

 

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی رحمه الله استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به آیات و روایات مختلف درقرآن و کلام بزرگان و معصومین در رابطه با نیکوکاری ادامه داد: در آيات مختلف نيكي و رسيدگي به امور مادي و معنوي ايتام تاکید شده است و همه ما باید به این مهم توجه کنیم.

 

بهرامی خاطر نشان کرد: احسان و نيكي به همنوعان در آیات و روایات به عنوان يكي از زمينه‌هاي سازندگي اخلاق معرفی شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به طرح‌های «اکرام ایتام» و «محسنین»اشاره کرد و گفت: این دو طرح با رویکرد حمایت مادی و معنوی از فرزندان یتیم و خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد اجرا می شود.

 

 

این مقام مسئول ادامه داد: در این طرح خیران به انتخاب خود حمایت، حضانت و کمک به یک یا چند نفر یتیم و یا خانواده را عهده‌دار و ماهیانه مبالغی به‌حساب آنان واریز می‌کنند.

 

وی ضمن ارایه گزارشی از فعالتیت های این نهاد در خصوص ایتام و نیازمندان افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۲ هزارو ۳۴۴ حامی استان مرکزی از کودکان مشمول طرح‌های «اکرام ایتام» و «محسنین» حمایت کردند.

 

گفتنی است در این مراسم برنامه های شاد و مفرح برای کودکان برگزار و کیک تولد نیز با حضور خیرین و نیکوکاران بریده شد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 693108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha