نوگرایی، گامی اساسی در جهت فعالیت های فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خبرگزاری شبستان: معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نوگرایی، گامی اساسی در جهت فعالیت های فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (۱۳ اسفند) در نشست مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها با معاون فرهنگی وزیر گفت: تمرکززدایی سیاست اصولی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنا دارد تا انجام دهد و بخشی از تصدی گری را از تهران به استان ها منتقل کند.

 

وی افزود: رونق ادارات کل، رونق وزارت ارشاد است که نقش آفرینی در این ادارات می تواند به نوعی گامی موثر در جهت فعالتر شدن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شود.

 

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در شهرستان ها و استان ها باید هم افزایی صورت گیرد تا بتوان از امکانات بیشتر استفاده کرد.

 

جوادی تصریح کرد: ما باید در زمینه تاسیس و نوگرایی گام برداریم زیرا ما نیاز به کار جدید و نو داریم و سعی داریم تا از ایده های فرهنگ در زمینه مختلف حمایت کنیم.

 

وی گفت: از این که ایده ای طرح شود و ایده فرهنگی شود ما استقبال می کنیم و  آن را نیز دنبال می کنیم.

 

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کسب و کارهای فرهنگی امری مهم است که استان ها می توانند به خوبی ما را در این زمینه کمک کنند که نمونه آن دبیرخانه اکو است که استان ها می توانند از آن به خوبی استفاده کنند.

 

جوادی گفت: بحث فضای مجازی امری مهم است و کار فرهنگی به شکل سنتی در وضعیت خوبی نخواهد بود بلکه باید به روز باشیم و به فضای مجازی و فیزیکی جدید کار کنیم.

 

وی افزود: ما اعتقاد داریم که مدیران ما باید سطح آگاهی را از کشورهای دیگر عمیق تر کنند و محدود به نمایشگاه ها نباشد بلکه تورهایی باید داشته باشیم که مدیران ما را با فعالیت های فرهنگی آشناتر کنند .

 

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد:  موسسات ما ظرفیت خوبی برای ارتباط با شهرستان های ما است.

 

جوادی خاطرنشان کرد: ما باید به سمت نوآوری در نمایشگاه ها برویم که نمایشگاه های تخصصی در زمینه دین و فرهنگ می تواند به خوبی اثرگذار باشد.

 

وی افزود: استفاده از ظرفیت نمایندگان و ارتباط ادارات ارشاد شهرستان ها می تواند به خوبی ما را در راستای فعالیت های فرهنگی کمک کند.

 

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: کار فرهنگی کار معنوی و ذخیره ای برای ما است که این طریق میتوانیم بسیار همدل شد و بسیاری از فعالیت های فرهنگی را دنبال کرد.

 

جوادی بیان کرد: آسیب های اجتماعی بخش اصلی فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است اما متاسفانه در کارگروه های آن در سطح کشور حضور نداریم که این ما را نگران می کند.

 

وی گفت: ما خودمان باید همپای ادارات کل خود را به روز کنیم و اگر به روز نباشیم نسل جدید به ما گوش نمی دهند.

 

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما باید سعی کنیم کتابخوانی را از خود شروع کنیم و اگر عقب بمانیم کار از دست ما در خواهد رفت.

 

جوادی گفت: ما خیلی خطا و نقص داریم که اگر از بیرون این را به ما گوشزد کنند حتما موفق تر عمل خواهیم کرد و از طریق شناخت نقاط ضعف به نوعی آن را برطرف کرد.

 

وی افزود: ما می توانیم برای کارهای جدید حمایت های مختلف را جذب کنیم اما باید در این راستا گام برداشته شود.

کد خبر 693475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha