همه دستگاه های حاکمیتی، جامعه را به سمت و سوی کتاب و کتابخوانی هدایت کنند

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی را موجب خنثی شدن توطئه دشمنان دانست و گفت: همه دستگاه های حاکمیتی، جامعه را به سمت و سوی کتاب و کتابخوانی هدایت کنند.

حسین خوش اقبال، شامگاه جمعه در بازدید از هفتمین نمایشگاه کتاب استانی کردستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج اظهار کرد: با توجه به حضور ناشران مختلف کشور و استان در این دوره از نمایشگاه، به حمدالله استقبال خیلی خوب از نمایشگاه کتاب شد.

 

وی استقبال و حضور مردم در نمایشگاه کتاب را نشان دهنده عنایت ویژه مردم استان به کتاب و وجود فرهنگ کتابخوانی در استان دانست و عنوان کرد: بهترین ارج نهادن و قدرشناسی از زحمات اندیشمندان، ناشران و نویسندگان خرید کتاب است که مردم فهیم و کتاب دوست کردستان با استقبال از این نمایشگاه نشان دادن نسبت به آنها احترام می گذارند و قدردان اهالی کتاب هستند.

 

خوش اقبال ادامه داد:  ناشران و نویسندگان مشکلات متعددی در ارتباط با کاغذ و چاپ دارند که مردم با استقبال از نمایشگاه کتاب توانستند این چراغ را روشن نگه دارند و مشوق های خوبی برای آنها باشند.

 

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به کتاب و کتابخوانی مخصوصا در بین جوانان و نوجوانان احساس می شود، افزود: با توجه به گستردگی که در فضای مجازی و سایبری اتفاق افتاده و به نوعی جامعه را به سمت و سوی سطحی نگری پیش می برند بهترین کار این است که ژرفای جامعه را به سمت برنامه های فرهنگی چون کتاب و کتابخوانی پیش ببریم.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی را موجب خنثی شدن توطئه دشمنان دانست و گفت: همه دستگاه های حاکمیتی، خصوصا دولت و وزارتخانه ها بایستی تلاش کنند جامعه را به سمت و سوی کتاب و کتابخوانی هدایت کنند.

 

خوش اقبال به نامناسب بودن سطح مطالعه در جامعه اشاره کرد و اذعان کرد: مسئولان باید تلاش کنند با راهکارهای مناسب فرهنگ کتاب و کتابخوانی را بیش از پیش در جامعه رواج دهند چرا که اگر این کار را نکنیم در آینده با موانع و مشکلاتی در رابطه با فرهنگ کتاب و کتابخوانی و کاهش علم و آگاهی در جامعه مواجهه خواهیم بود.

 

وی خاطر نشان کرد: پیشنهاد می کنم با توجه به استقبال خوب مردم از نمایشگاه کتاب، با برنامه ریزی خوب و فصل مناسب این نمایشگاه با ناشرین بیشتری برگزار شود.

کد خبر 694625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha