استفاده از تعالم قرآنی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی موثر است

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی گفت: استفاده از تعالیم نورانی قرآن و دستورات این کلام الهی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی بسیار موثر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، فتح الله حقیقی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی (22 اسفند) در جلسه هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر استان که در استانداری مرکزی برگزار شد، با اشاره به اینکه قرآن کریم با اهمیت دادن به اصول اساسی همچون خانواده، امر به معروف و نهی از منکر گام های موثری در راستای توصیه های مفید اجتماعی برداشته است، گفت: قرآن کریم کتاب انسان سازی و زندگی سعادتمند است که استفاده از دستورات و تعالیم آن راه سعادت را به انسان نشان می دهد.

 

وی با بیان اینکه باید از این شاخص های قرآنی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مبارزه با مصرف مواد مخدر بهره ببریم، افزود: سال آینده جشنواره  بزرگ قرآنی در استان را در پیش رو داریم که این مهم فرصت خوبی برای استفاده از تعالیم قرآنی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخناش با اشاره به اینکه بررسی موضوع‌ مواد مخدر از دید کارشناسی و اجرای اقدامات عملیاتی در این موضوع ضرورت دارد، بیان کرد: سازمان ملل، ۴ آسیب را به عنوان تهدید جهانی مطرح کرده است که این تهدیدات شامل سلاح‌های کشتار جمعی، افزایش جمعیت، افزایش آلایندگی، قاچاق و مواد مخدر است. 

 

حقیقی با اشاره به حمله آمریکا به افغانستان افزود: این حمله با ۲ هدف مبارزه با تروریست و مبارزه با مواد مخدر آغاز شد اما متاسفانه هیچ یک از این دو محقق نشد و مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی تغییر مسیر و افزایش یافت همچنین وسعت کشت زمین‌های خشخاش در افغانستان، ۲۵ برابر افزایش یافته است.

 

این مقام مسئول در ادامه به شهدای مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: تقدیم ۳۷۰۰ شهید در این راه موید همین امر است اما کشورهای دیگر از جمله دولت‌های استکباری تلاش می‌کنند نقش ایران را در این زمینه کمرنگ جلوه دهند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر با سیاه نمایی، فرافکنی و تشویش افکار عمومی و مشکلات را گردن دولت‌ها انداختن امکان پذیر نیست، ادامه داد: مبارزه با مواد مخدر با همکاری، تلاش سمن‌ها و همسویی دستگاه‌ها امکان‌پذیر می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه آموزش استفاده از فضای مجازی برای نوجوانان و جوانان از اهم امور حوزه فرهنگی و اجتماعی است، ادامه داد: آموزش شیوه صحیح استفاده  جوانان از شبکه های مجازی  می تواند نقش موثری در پیشگیری ازآسیب های اجتماعی داشته باشد.

کد خبر 695747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha