«حجت‌الاسلام طباطبایی» فقیهی در تراز آموزه‌های قرآن بود

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت تهران، گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی، فقیهی در تراز آموزه‌های قرآن بود که برای جامعه بشری به عنوان یک عالم دینی، نقش منذر را ایفا می‌کرد.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد در مراسم ترحیم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی که شامگاه یکشنبه، 30 اردیبهشت‌ماه در مسجد موسی بن جعفر (ع) تهران برگزار شد، آراستگی به علم و اخلاق را شرط موفقیت روحانیون دانست و گفت: علما عهده‌دار نقش انبیای الهی در تربیت جامعه بشری هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به جایگاه فقاهت در اندیشه دینی و قرآنی، خاطرنشان کرد: فقیه واقعی کسی است که در حوزه‌های متنوعی از معارف دین به فهم عمیق دست یافته باشد.

 

امام جمعه موقت تهران، افزود: عالمان می‌توانند برای مردم به عنوان منذر، بیدارگر و معلم اخلاق باشند به شرط اینکه توأمان آراسته به علم و اخلاق باشند.

 

ابوترابی فرد با بیان اینکه اگر دانش فرد با عمل صالح و تقوا پیوند نخورد، وی نمی‌تواند به عنوان منذر، ایفای نقش کند، اظهار کرد: فقیه واقعی در تراز قرآن، انسان عالم وارسته قرآن‌شناس آشنا با مدرسه اهل بیت (ع) است که اخلاق و رفتار او، نماد تربیت دینی است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه شهید آیت‌الله سعیدی، فقیهی در تراز معارف قرآن بود که هیچگاه نگران قهر دشمن نبود، گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی که سنگر مبارزاتی آیت الله سعیدی را در جنوب تهران حفظ کرد نیز فقیهی در حد این معارف بود.

 

امام جمعه موقت تهران، افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی برای جامعه بشری به عنوان یک عالم مهذب و وارسته، نقش منذر را ایفا می‌کرد، به همین دلیل با وجود کسالت شدید ریه، پیشنهاد برخی دوستان خود مبنی بر سکونت در یکی از مناطق خوش آب و هوای تهران را نپذیرفت و با تداوم سکونتش در جنوب تهران یاور محرومان و ملجأ انقلابیون بود.

 

ابوترابی فرد در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری به عنوان یک فقیه مانع از تحقق خواسته‌های شوم نظام استکبار شده‌اند، گفت: علمایی مانند حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی در سنگر محراب و مسجد برای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی تلاش کرد.

 

 

 

کد خبر 706596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha